צילום מסך מתוך חדשות 12

מנכ"ל NSO עונה לביקורת: "אין יותר מ-200 מטרות בכל העולם"

על השימוש המשטרתי ב'פגסוס':" כאזרח, אם הדברים שנכתבו הם נכונים – זה מטריד אותי ברמה האישית" • לדבריו, "אנחנו חוזרים ואומרים שאנחנו מוכרים מערכות שמספרים ישראלים לא אפשריים לשימוש" • וכך הגיב על המשבר עם צרפת

"מי שיעשה שימוש במערכות שלנו שלא למטרת מניעת טרור או מניעת פשיעה, בעיניי הוא פושע" – כך טען מנכ"ל חברת הסייבר NSO שלו חוליו בריאיון ל'חדשות 12'.

"כאזרח, אם הדברים שנכתבו הם נכונים – זה מטריד אותי ברמה האישית", מבהיר חוליו. "אבל עוד כאזרח אני אומר שאני בוחר להאמין ליועץ המשפטי לממשלה, לשר לביטחון הפנים ולמפכ"ל שאומרים פעם אחרי פעם – חבר'ה, לא היו דברים מעולם".

"מי שקורא עיתונים חושב שעל חצי מאוכלוסיית העולם יושבים עם פגסוס", מספר חוליו. "האמת היא שאין יותר מ-200 מטרות בעולם בכל רגע נתון. 200 מטרות, על זה אנחנו מדברים".

"אם נעשה שימוש בכלים שלנו בשביל לתפוס פושעים, רוצחים, טרוריסטים, המבוקש מספר 1 בעולם כמו אל צ'אפו, לא יהיה בן-אדם יותר גאה ממני, שטכנולוגיות ישראליות לקחו חלק בדבר הזה", הוא מוסיף.

"הדבר הזה הוא בעצם שווה לנשק – נשק סייבר למעשה", מסביר חוליו. "הכלל הראשון היה שאנחנו נמכור את הכלים האלה אך ורק לממשלות. ההחלטה השנייה הייתה שלא נמכור לכל גוף ממשלתי. יש ממשלות שביום הראשון כבר הבנו שאסור לתת להן כלים כאלה. שלא ראוי שהם ישתמשו בכלים כאלה. סירבנו למכור ל-90 מדינות! מדינות שבאו וביקשו, ואמרנו להן לא! מכרנו בערך ל-40".

חוליו גם מבטיח שטלפונים ישראליים ואמריקאיים הם מחוץ לתחום. "אנחנו חוזרים ואומרים שאנחנו מוכרים מערכות שמספרים ישראלים לא אפשריים לשימוש, זה 'בילט-אין' במערכת של פגסוס. ואם אנחנו מזהים שיש שימוש לרעה או אפילו חשד לשימוש לרעה, אנחנו מנתקים את המערכות". לדבריו, כבר קרו שבעה מקרים כאלה.

"הטכנולוגית שלנו, לאורך השנים, סייעו לא מעט לאינטרסים ולביטחון הלאומי של ארצות הברית", מציין חוליו.

לדבריו, עצם זה ש-NSO נמצאת ברשימה השחורה של לשכת הסחר האמריקאית "זו שערורייה". הוא מוסיף: "אנחנו אומרים חבר'ה, אתם התבלבלתם. חברה כמו NSO לא צריכה להיות בשום רשימה. ואתה גם תראה שאני בטוח שאנחנו נצא מהרשימה הזאת. אין לי ספק בכלל".

מנכ"ל החברה טוען כי אף אחד לא התעסק עם הטלפון של הנשיא הצרפתי: "אף אחד לא האזין לנשיא צרפת ולחברי הפרלמנט הצרפתים. זה הוכח ונבדק וכל מה שאני אומר לך ודאי, ואתה יכול לבדוק אותי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו