Avi Ohayon/GPO

בדרך לביקור נשיאותי? ביידן לבנט: אגיע לישראל במהלך השנה הקרובה

בהודעת הבית הלבן על השיחה עם בנט נכתב כי "הנשיא חזר על התחייבותו להרחיב את היציבות והשותפות באזור המזרח התיכון, כפי שנעשה בהסכמי אברהם. זאת כדי שהישראלים והפלסטינים ייהנו ממידה שווה של ביטחון, חירות ושגשוג"

הבית הלבן פרסם במהלך הלילה הודעה על השיחה שקיים נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עם ראש הממשלה נפתלי בנט, עם אזכור כי הנשיא אמר לבנט שיגיע במהלך השנה הקרובה לביקור בישראל.

בהודעת הבית הלבן נכתב כי "הנשיא ביידן הדגיש בשיחה את חשיבות חיזוק השותפות החמה וההיסטורית בין ארה"ב וישראל. המנהיגים דנו באתגרים הקיימים במזרח התיכון וכן אלו הביטחוניים, כולל האיום הנשקף מאיראן ושלוחותיה".

"הנשיא חזר על התחייבותו להרחיב את היציבות והשותפות באזור המזרח התיכון, כפי שנעשה בהסכמי אברהם. זאת כדי שהישראלים והפלסטינים ייהנו ממידה שווה של ביטחון, חירות ושגשוג. השניים אף דנו על המבצע האחרון של ארה"ב נגד מנהיג דאע"ש בצפון סוריה, וכן על הסכנה באגרסיביות של רוסיה כלפי אוקראינה".

עוד הוסיפו בבית הלבן כי "הנשיא ביידן חזר על התחייבותו הבלתי מתפשרת לתמוך בביטחונה של ישראל ובחופש פעולתה והדגיש את התמיכה של הממשל שלו בחימוש מערכת כיפת ברזל. הנשיא ביידן הודה לראש הממשלה בנט על הזמנתו לבוא לישראל, ואמר שהוא מצפה להגיע בהמשך השנה".

כזכור, מאז הפגישה בין בנט לביידן בבית הלבן, סירב נשיא ארצות הברית לקבל שיחות מראש הממשלה הישראלי, וזאת בשל זעם כלפיו. הלילה, הם שוחחו לראשונה מאז.

אחרי ש"סינן" אותו במשך חודשים: בנט שוחח עם ביידן בטלפון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו