Oren Ben Hakoon/POOL

סערת הריגול: האם המוקלטים הם בכירים בתיק החקירה נגד נתניהו?

נתניהו פרסם תוצאות בדיקה שנערכה לבקשתו, ומתוצאותיה עולה לכאורה כי הקולות המשוחחים בנושא הם של החוקרים יואב תלם וציפי גז • המשטרה תעביר את הממצאים הראשוניים בעניין ההאזנות לשלמה פילבר עוד הלילה או מחר בבוקר

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו פרסם היום (ראשון) תוצאות בדיקה שנערכה לבקשתו, ומתוצאותיה עולה לכאורה כי הקולות המשוחחים על שימוש באמצעי ריגול בחקירתו הם של יואב תלם וציפי גז, חוקרים בכירים בתיקיו הפליליים.

"מממצאי הבדיקה הביומטרית בחומר מספקים התאמה בין הקולות בבדיקה", נכתב בהודעה מטעם נתניהו, שפרסם חוות דעת מומחה שהכין דניאל הרפז, העומד בראש מכון SMART-i.

הבדיקה בחנה את מספר המילים במשפט, מאפיינים התנהגותיים כמו צורת הגייה, מהירות וטון דיבור, אוצר מילים, מבטא וכדומה; וכן מאפיינים גופניים כמו תכונות גופניות ייחודיות של מערכת הקול, צורת וגודל הפה, אורך מיתרי הקול, מבנה השיניים וכדומה.

מאפיינים אלה הם הבסיס שעליו נבנו אלגוריתמים ממוחשבים היודעים לעשות שימוש בכל אותן תכונות במקביל, וכך ליצור חתימת קול ייחודית, ממש כמו טביעת אצבע. הטכנולוגיה שבה נעשה שימוש נקראת זיהוי קול ביומטרי והיא הולכת ומשמשת יותר ויותר ארגונים.

מהרשות לניירות ערך נמסר כי "הרשות אינה עושה ולא עשתה שימוש בתוכנת פגסוס. על פי ההקלטה שהועברה אלינו, על פניו, כלל לא מדובר בעו"ד ציפי גז, מנהלת מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך". גם במשטרה הכחישו כי מדובר ביואב תלם.

בחדשות 13 דיווחו הערב כי המשטרה צפויה להעביר עוד הערב או לכל היותר מחר בבוקר, את ממצאי הבדיקה בדבר החריגות שנעשו. עם זאת, גם היום טענו במשטרה כי מעבר לשימוש בתוכנת הריגול על עד המדינה שלמה פילבר, לא נעשה כל שימוש נוסף.

עוד דווח כי על אף גודל החשיפה וההשפעות שלה ולמרות ציפיות כי ההתרחשויות יעכבו או יעצרו את המשפט, ככל הנראה המשפט יתחדש מחר כמתוכנן ויתנהל כסדרו. ישנה משמעות לדרך השגת הראיות ולגילויים אלו אך היא ככל הנראה לא תתבטא בשיבוש או עצירת המשפט.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו