גורם מדיני בכיר:

Olivier Fitoussi/Flash90

גורם מדיני בכיר: "המטרה – להטריד את האיראנים אצלם בבית"

הגורם טען בתדרוך לעיתונאים שבמשך שנים שיחקה ישראל לידי איראן כשהתעמתה עם שלוחיה של איראן בלבנון ובעזה: "ירשנו בור גדול מממשלת נתניהו". על ההתקרבות האפשרית לטורקיה: "לאט ובזהירות, לא נימנע מכריתת בריתות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

גורם מדיני בכיר קיים היום (שני) תדרוך לעיתונאים בו התייחס למאבק בגרעין האיראני ולהתחממות היחסים עם טורקיה. לדברי הגורם הבכיר, במשך שנים ישראל הוטרדה על ידי שלוחות של איראן על גבולותיה והתמקדה בהתמודדות איתן. לדבריו, בכך ישראל שיחקה לידי טהרן.

הוא הוסיף ואמר על האסטרטגיה החדשה: "המטרה מבחינתנו היא להטריד אותם אצלם בבית, כדי שיהיו עסוקים בעצמם. כדי שהם ייחלשו ויהיו בעלי פחות כסף ואנרגיה. המערכה תהיה מתמשכת, היא לא תקרה בשנה אחת ולא בשנתיים".

עוד הוא הוסיף כי "70% הבעיות הביטחוניות של ישראל – מקורן באיראן. היא מממנת 100% מתקציב חיזבאללה והג'יהאד האסלאמי, וכ-20% מחמאס. הם השכילו במשך כ-30 שנה להציב מסביבנו את כל הגורמים הללו ולהטריד אותנו. המטרה שלהם היא להפוך את חיינו כאן לקצרים, מרירים, עלובים וקשים. הם רוצים שנוטרד ואכן הוטרדנו. במשך שנים נלחמנו נגד זרוע איראנית במימון איראני. כמה זה נוח זה שאנחנו מתקוטטים על גבולות המדינה, עסוקים בחמאס, בג'יהאד אסלאמי ובחיזבאללה בכל העשור האחרון, משותקים ולא עושים כלום אל מול שורש הדברים, כשהם יושבים שם, 1,000 ק"מ בניחותא בלי בעיה".

לדברי הגורם הבכיר, "ישראל נמצאת במערכה ארוכה, עקבית ורבת ממדים להחלשת איראן. החלשתה קודם כל בממד הכלכלי, באמצעות שלל פעולות – כלכליות, מדיניות, סיכוליות, חשאיות וגלויות, בסייבר ובתחומים נוספים".

הגורם המדיני שמרבה לתקוף את ממשלת נתניהו הוסיף וטען שממשלת בנט נדרשה לצמצם את הפער בעניין האיראני בין הרטוריקה של ממשלת נתניהו לבין המציאות בשטח. לדבריו, "יש פה שינוי טקטוני בתפיסה שלנו ובשינוי היעד. עד עכשיו הפוקוס על איראן היה רק בנוגע לגרעין. אנחנו ירשנו פה בור מאוד גדול, כי לא היה PLAN B. הקצנו מאות מיליוני שקלים כדי לסגור את הפער המודיעיני והמבצעי. אנחנו סוגרים במהירות את הפער".

בהתייחסותו למעמדה של טורקיה באזור ולהתקרבות שלה לישראל אמר הגורם הבכיר: "עם טורקיה אנחנו נתקדם בזהירות מאוד גדולה. לאט לאט. הם לא חברים גדולים של איראן בלשון המעטה, אז אנחנו צריכים לא לגזור עלינו איזושהי טהרנות שתמנע מאיתנו לפעול ולייצר בריתות".

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט וראש המל"ל איל חולתא נפגשו עם הכתבים המדיניים לשיחת על היעדים הביטחוניים של ישראל והתייחסו לביקור הצפוי של הנשיא יצחק הרצוג בטורקיה. בנט אמר כי "הכל כמובן נעשה בתיאום. אני רוצה להגיד מילה טובה מאוד על הנשיא – הוא עושה עבודה יוצאת מן הכלל. הוא נכס מדיני לפתרון בעיות. אנחנו בקשר של אמון מוחלט".

על היעדים הלאומיים שהציב אמר ראש הממשלה: "הגדרנו 12 יעדים ברורים, לפי הנושאים השונים – ביטחון לאומי, המגפה, הפשיעה בחברה הערבית וחלק מסוגיות האקלים".

בנט התייחסלשיחה אתמול עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואמר: "בירכתי אותו על החיסול של מנהיג דאעש ואמרתי לו שזה מעביר מסר טוב מאוד לאזור לגבי איך מתמודדים מול תוקפנות. רוב השיחה עסקה באיראן ובשיחות הגרעין שמתקיימות כרגע בווינה. אני מעדיף לא להתייחס לתוכן הדברים, אבל העמדה שלנו ידועה. הבעתי אותה כמה פעמים ואתמול הבעתי אותה בממדים ובזוויות חדשות". לטענת בנט, הנשיא ביידן הסכים בשיחתם שלישראל יהיה חופש פעולה צבאי בין אם יהיה הסכן ובין אם לאו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture