צילום: ערוץ הכנסת

דיון 40 חתימות – בנט: "החזון שלכם זה בחירות קיטוב וסגרים"; נתניהו: "הוא חסר אונים"

בנט התייצב לדיון על פי בקשתם של 40 חברי כנסת, בנושא "חוסר המנהיגות ואובדן השליטה שלו מול הקורונה". ראש האופוזיציה נתניהו התייחס לפרשת פגסוס: "הדבר דומה לכך שצה״ל ישתמש במטוסי f-35 כדי להפציץ את אזרחי ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מליאת הכנסת קיימה דיון בהשתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט על פי בקשתם של 40 חברי כנסת, בנושא "חוסר המנהיגות ואובדן השליטה של ראש הממשלה מול מגיפת הקורונה מסכנים את חייהם של אזרחי ישראל ומאיימים על יציבות המשק".

לאחר שנכח במליאה במשך כל דיון ה-40 חתימות, עלה ראש הממשלה נפתלי בנט לדוכן המליאה על מנת להשיב לחברי הכנסת ואמר: "אני רוצה לחזור על המדיניות שלנו בקורונה ששונה ממש שהיה בממשלה הקודמת – כלכלה פתוחה ונלחמים במגפה. מצד אחד אנחנו לא מכחישים את הקורונה, אנחנו ראשונים בעולם בבוסטר וראשונים בעולם בחיסונים. אבל מצד שני, אם תוציאו את הראש מהכנסת ואתם תראו שאנשים הולכים לעבודה, החיים ממשיכים, ילדים הולכים לבית הספר בבוקר".

"אנחנו לא נוקטים בגישה של פאניקה, ולא חושבים שהקורנה היא סוף האנושות. הדבר הכי קל זה ללחוץ על כפתור הסגר, הרי מה יותר נוח מלשבת בבית בחל״ת במשך שנה. אנחנו נלחמים להשאיר כלכלה פתוחה. התפיסה שלנו היא לתת את הכלים לציבור להגן על עצמו".

"מה כואב לכם? שהפסקנו את מזוודות הכסף שאתם התחלתם? כואב לכם שמנענו בחירות חמישיות ושישיות? כואב לכם שפתחנו תחרות בכשרות ושברנו את המונופול? אולי כואב לכם שהגדלנו את שכר הלוחמים ב-50%? כואב לכם שהגדלנו את דמי הקיום לבנות השירות הלאומי? כואב לכם שיש צמיחה של 7% בכלכלה?".

ראש הממשלה בנט פנה לחברי האופוזיציה ואמר: "החזון שלכם זה בחירות קיטוב, סגרים, החזון שלנו זה מדינה שחזרה לתפקד. אופוזיציית ביבי – טיבי- סמוטריץ, אני אגלה לכם עוד משהו שאתם מתקשים להפנים, הסיבה שאתם לא בממשלה היא כי לא הצלחתם להקים ממשלה ארבע פעמים. כשלתם בניסיון להקים ממשלה לכן הדמוקרטיה ולא הקונספרציה העבירה אתכם לאופוזיציה."

דברי ראש הממשלה נקטעו שוב ושוב ע"י חברי האופוזיציה שקראו לעברו קריאות ביניים. חברי הכנסת יצחק פינדרוס ואופיר כץ הוצאו מהאולם לאחר שנקראו לסדר שלוש פעמים.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו עלה לדוכן אחריו ובפתח דבריו התייחס לפרשת השימוש בתכנות הרוגלה: "זהו יום שחור למדינת ישראל. מבלי להתייחס לעניין שלי, שיש לו כמובן השלכות רחבות, אני חושב שהעניין הזה נוגע לכל אזרחי המדינה – לא ימין, לא שמאל, כל אזרחי המדינה בלי יוצא מן הכלל".

נתניהו הוסיף: "קרה כאן דבר שאי אפשר בכלל להעלות על הדעת. גורמים במשטרה ריגלו באופן בלתי חוקי בכלים הכי אגרסיביים שיש בעולם אחרי אינספור אזרחים – עיתונאים, פעילים חברתיים מימין ומשמאל, ראשי ערים, אנשי עסקים, פוליטיקאים, בני משפחותיהם – מי לא?"

"הפשיטו כאן אזרחים ערום וערייה. עקבו אחריהם, האזינו להם, נכנסו אליהם לסודות הכי כמוסים ומי יודע איזה שימוש פסול עשו בריגול זה. תוכנות ריגול שנועדו לסכל טרור ולהילחם באויבינו, הפכו לכלי יומיומי בידי גורמים במשטרה לריגול אחר אזרחים בניגוד לכל נורמה, בניגוד לכל חוק. הדבר דומה לכך שצה״ל ישתמש במטוסי f-35 שאנחנו משתמשים בהם נגד איראן וחיזבאללה וחמאס כדי להפציץ את אזרחי ישראל. לא היה דבר כזה ובשום פנים ואופן אסור לעבור על כך לסדר היום".

לדברי ראש הממשלה לשעבר: "יש רק דרך אחת לטפל בזה. לא בתמרונים ותירוצים ולא בכל מיני דרכים שלא יהיו מקובלות על כל יושבי הבית הזה. הדרך לעשות זאת היא באמצעות חקירה עצמאית, חזקה ובלתי תלויה, שתהיה מקובלת על שני צידי הבית הזה. רק כך נשקם את אמון הציבור במדינה שלנו ובדמוקרטיה שלנו."

נתניהו התייחס להתנהלות הממשלה מול גל האומיקרון ואמר: "בנט יכל לעשות מאמץ אמיתי ולקבל החלטות אבל הוא לא עשה כלום. הוא עמד חסר אונים מול מכחישת הקורונה שהוא מינה לשרת החינוך שחיבלה במוצהר במבצע החיסונים. תגידו לי, מה חשבתם שיקרה? אתה בנט לא עשית כלום. לאימפוטנטיות הזו אתה קורא מדיניות?"

"בעזרת השם נצא מהגל הזה, כמו כל העולם. אבל כשזה יקרה זה יקרה לא בזכות בנט אלא למרות בנט. זה יקרה, בגללך בנט, במחיר יציאה מהגל הנוכחי שכבר גבוה בהרבה מיתר המדינות".

"אזרחי ישראל מסתכלים על הממשלה והם לא מבינים מדוע הפקירו אותם לגורלם. אף אחד מכם לא מנסה להציל חיים, אף אחד לא מנסה לתמוך בעסקים ובאזרחים, אזרחים פושטים רגל ועסקים נסגרים, מאות אלפי ישראלים בבידוד בלי שום עזרה ולכם אפילו לא אכפת. מעולם לא הייתה כאן ממשלה כל כך כושלת, כל כך אטומה, כל כך צבועה וכל כך יהירה."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ימח שמו וזכר זיכרו של המגלומן בנט. סתם בשביל שיהיה לו כיף

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture