צילום: דני בן דוד, יערן קק״ל.

טרור העפיפונים נמשך: 20 שריפות; חייל נפצע קל • צפו

סך הכול 20 שריפות פרצו מהבוקר בעקבות טרור העפיפונים מעזה, בין השאר בסמוך לקיבוץ ניר עם, באזור יער בארי, ליד נחל עוז ובסמוך לכרם שלום. חייל צה"ל נפצע באורח קל מאוד כתוצאה משאיפת עשן. עשרות עפיפונים נצפים בשמי האזור

צילומים: דני בן דוד, יערן קק״ל.

שמונה עפיפוני תבערה מעזה גרמו לשריפה גדולה סמוך לנחל עוז, לוחמי כיבוי האש פועלים במקום. סך הכול 20 שריפות פרצו מהבוקר בעקבות טרור העפיפונים מעזה. השריפות פרצו בסמוך לקיבוץ ניר עם, באזור יער בארי, ליד נחל עוז ובסמוך לכרם שלום. בתוך כך, חייל צה"ל נפצע באורח קל מאוד כתוצאה משאיפת עשן שנגרם מעפיפון תבערה ששוגר מאזור דרום הרצועה. עשרות עפיפונים נצפים בשמי האזור.

מערך כיבוי האש נמצא בכוננות גבוהה ומתגבר כוחות בעוטף עזה מחשש משרפות כתוצאה מטרור העפיפונים. ארגון כבאות והצלה לישראל סיים את היערכותו בגזרת עוטף עזה. כוחות מחוז דרום בסיוע כוחות ממחוזות אחרים, יחידת להבה, יחידת האופנועים, טרקטורונים, כבאיות של קק״ל, חיל האוויר, מתנדבים מהקיבוצים ואנשי רט״ג יתנו מענה מהיר לכל התפתחות של שריפה כתוצאה מעפיפונים או בלוני הליום. בשטח נפרסו 22 צוותים וכוחות נוספים הועמדו בכוננות כעתודה. במידת הצורך יופעלו גם מטוסי כיבוי.

צילום. ביטחון ניר עם

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הממונה על כיבוי האש, סייר השבוע באזור, נפגש עם לוחמי כיבוי אש, הביע הערכה ודרש סיכול ממוקד למפריחי העפיפונים, לחסל אותם. ”אני באופן אישי, כחבר קבינט, חושב שאנחנו גם צריכים להוסיף על כך את החזרה למדיניות הסיכולים הממוקדים, כיוון שמפקדי החמאס שנושאים באחריות לכל מה שיוצא משטח רצועת עזה, אם זה עפיפון תבערה, אם זה פצמ“ר או אם זו רקטה, הם צריכים לחשוש לחייהם יום וליל“, אמר ארדן.

עוד הוסיף ארדן כי ”לוחמי האש האמיצים שלנו יכולים לכבות את השריפות, אבל רק צה“ל יכול לחסל את מי שמציתים אותן. אני מצפה מצה“ל לבצע סיכולים ממוקדים במשלחי עפיפוני הטרור שמסכנים חיי אדם יום יום. הם צריכים לדעת שדמם בראשם“.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המצב מפחיד!!! למה ממשלת ישראל לא מתייחסת מספיק ברצינות לטרור העפיפונים הזה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו