צילום: נתי שוחט / פלאש 90

ליאון: הלימודים יסתיימו ב-15:00; השלג צפוי לרדת מ-17:00 • צפו

ירד או לא ירד? יתפס או לא יתפס? זו השאלה ששואלים את עצמם ילדי ירושלים לקראת שיאה של המערכת החורפית מחר (רביעי) בשעות הערב והלילה. לשירות המטאורולוגי יש בשורות טובות עבורם, כמו גם עבור ילדי צפת, השומרון וגוש עציון

ירד או לא ירד? יתפס או לא יתפס? זו השאלה ששואלים את עצמם ילדי ירושלים (למען האמת, לא רק הם) לקראת שיאה של המערכת החורפית שצפוי מחר (רביעי) החל משעות הערב. אם בהתחלה דיברו החזאים בזהירות על סיכוי לשלג קל הרי שכעת גוברים הסיכויים לשלג משמעותי שייתפס באזורים שונים של העיר.

בינתיים, גם אם בסוף לא ירד שלג, ילד החמד כבר מקבלים הבטח לחופש. ראש העיר ירושלים, משה ליאון הודיע לפני זמן קצר כי מחר יסתיימו הלימודים בעיר בשעה 15:00 עקב התחזיות לשלג. על פי ההחלטה, "יום הלימודים מחר יסתיים בשעה 15:00 בבתי הספר, גני הילדים, הצהרונים, מעונות היום, המשפחתונים, מסגרות רווחה והחינוך המיוחד. זאת לאור תחזית מזג האוויר הצופה כי קיים סיכוי טוב לירידת שלג החל משעות אחר הצהריים וכדי לא לסכן את בטיחות התלמידים והתושבים".  הסעות החינוך המיוחד יופעלו בהתאם לכך.


צפו בדברי ראש העיר

מי שיכולים להיות רגועים הם ילדי צפת (שוב, לא רק הם), השומרון, גוש עציון וחברון, שצפויים להנות משלג שיערם בודאות על גבי הקרקע ויספק להם חוויה של פעם בשנה.

להלן התחזית העדכנית כפי שפורסמה הבוקר ע"י השירות המטיאורולוגי

– במהלך הלילה הקרוב יתחדשו הרוחות הדרום מערביות החזקות ברוב אזורי הצפון והמרכז, עם משבים של למעלה מ-35 קשרים (כ-70 קמ"ש). יתכן אובך.

– מחר במהלך הבוקר יתחילו גשמים מלווים בסופות רעמים וברד בצפון הארץ, ומהצהרים הם יתפשטו בהדרגה עד צפון הנגב. קיים חשש להצפות בצפון ובמרכז, ומשעות אחה"צ גם לשטפונות באזור הבקעה, מדבר יהודה וים המלח.

– משעות הבוקר ירד שלג בחרמון, ובהדרגה יתפשט לפסגות הגליל והגולן הגבוהות מ-1000 מטרים. לקראת אחה"צ צפוי לרדת שלג גם בפסגות מעל 800 מטר, כולל צפת, וצפויה היערמות על הקרקע.

– משעות אחר הצהרים צפוי שלג גם בפסגות הרי המרכז מעל 1000 מטר, כולל היערמות על הקרקע (תחילה באזור פסגות השומרון ובהמשך באזור גוש עציון וחברון). משעות אחה"צ ועד אמצע הלילה קיים סיכוי לשלג גם בפסגות מעל 800 מטר, כולל ירושלים. בגובה זה ההיערמות לא תעלה על 5 ס"מ, אולם במקומות הגבוהים יותר תתכן היערמות של למעלה מ-10 ס"מ. במחצית השניה של הלילה השלגים יפסקו בהדרגה בצפון ובמרכז והרוחות יחלשו.

– גובה הגלים עלול להגיע ל 6-4- מטרים (גל סיגניפיקנטי).

– ביום חמישי המשקעים יפסקו לחלוטין, ורוב השלגים שכן נערמו יפשירו.

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו