צילום: מאג'ד השלמון / פלאש 90

150 מפלסות שלג ו-250 טון מלח: כך נערכת ירושלים לשלג • תחזית

לקראת שלג אפשרי, עיריית ירושלים נערכת מבעוד מועד עם כלים לפינוי צירים וכוננות של האגפים השונים • ולתחזית: מחר לא ירדו גשמים, ביום רביעי גשום וסוער עם סופות רעמים בודדות וסופת שלגים בחרמון; בירושלים ירד ככל הנראה שלג החל משעות אחה"צ-ערב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


מזג האוויר המתעתע יחד עם הקור העז, מבשר שוב על שלג בירושלים ובעיריית ירושלים לא לוקחים סיכונים ונערכים לשלג שירד ביום רביעי, כאשר על פי התחזית הוא עשוי להיערם לגובה של מספר סנטימטרים.

נפתח תחילה בתחזית המלאה: מחר לא ירדו גשמים אך יהיו רוחות סוערות ובדרום ישרור אובך. ביום רביעי יהיה גשום וסוער וזה ילווה בסופות רעמים בודדות, משאבי רוח חזקים וברד. בחרמון יתחולל סופת שלגים ובהרי הצפון – בגולן ובגליל, כמו גם בפסגות הגבוהות של הרי המרכז, צפויים שלגים. בירושלים ירד שלג, ככל הנראה משעות אחה"צ- ערב.

במהלך הלילה שבין יום רביעי ליום חמישי המערכת תחלוף, אך יוסיף להיות קר מהרגיל. ביום חמישי יהיה קר מהרגיל וגשם מקומי קל ירד בכל הארץ. בימים שאחרי הטמפרטורות יעלו במקצת ובמוצאי שבת יהיה קרה במקומות המועדים. ביום שלישי תהיה עליה ניכרת בטמפרטורות והם יהיו קרובות לטמפרטורות הרגילות לעונה

בעיריית ירושלים פרסמו היום, כי "על-פי התחזית המעודכנת שבידי עיריית ירושלים, בימים הקרובים צפויה מערכת חורפית עם רוחות חזקות, טמפרטורה נמוכה וסיכוי לשלג שעשוי אף להיערם למספר סנטימטרים".

ראש העיר משה ליאון אמר, כי "עיריית ירושלים משלימה את היערכותה לקראת האפשרות לשלג, אגף הרווחה, אגף שפ"ע והשירות הוטרינרי ערוכים לטפל בכל תרחיש. לצד החגיגה שאנחנו מקווים שתהיה, השלג מחייב גם היערכות אישית של התושבים שנדרשים לנהוג בשיקול דעת ובאחריות ולהישמע להנחיות העירייה וגורמי הביטחון".

לקראת השלג האפשרי, עיריית ירושלים תפעיל על פי הצורך כ- 150 מפלסות שלג, טרקטורים, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים, כאשר העירייה אף הצטיידה ב-250 טונות מלח לפיזור וטיפול בשלג.

במידה וירד שלג תתבצע עבודת פילוס בצירים הראשיים, למתן מענה לכוחות החרום וההצלה לטיפול באירועי חירום והצלת חיים. למען הביטחות, במקרה וירד שלג "התושבים מתבקשים שלא לנהוג ברכבים פרטיים ולהישמע להנחיות הרלוונטיות לנסיעה בצירי הכבישים בתוך העיר ומחוצה לה", מבקשים בעירייה.

העירייה וגופי הביטחון קוראים לתושבי ירושלים להיערך מבעוד מועד לסופה הצפויה. מטה החירום העירוני משלים את היערכותו למזג אויר סוער וממליץ לתושבים לשמור על הבטיחות. חשוב לציין כי לאור הסופה, ייתכנו שיבושים ברחבי העיר, ולכן יש לנקוט באחריות אישית ובשיקול דעת ולהיערך בהתאם.

כמו כן, בעירייה ממליצים לתושבים לבדוק תקינות מערכת החימום, בעיקר אלה המחייבות אוורור ולהצטייד גם באמצעי חימום לא מבוססי חשמל, לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות, לגזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים, לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום ובמטען גיבוי לטלפונים סלולריים, להצטייד באת חפירה לפינוי הכניסות לבתים במידת הצורך, לחזק אנטנות, דודי שמש, סככות וחפצים אחרים על הגגות ולהכין מלאי מזון בסיסי למספר ימים, כולל מים, כשבנוסף, מומלץ לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה, או לעוף כמו עציצים, אדניות, ריהוט ושלטים".

במידת הצורך יופעל באתר עיריית ירושלים 'אתר שלג' בו יוכלו התושבים לקבל מידע מעודכן מכלל הגורמים בעיר על מצב הצירים בעיר, מערכת החינוך, תחבורה ציבורית, חשמל ועוד.

מינהל החינוך נערך ויקיים הערכות מצב בדבר קיום או אי קיום לימודים במהלך השלג ולאחריו. "מפאת האחריות לשמירה על ביטחונם של הילדים, הודעה על הלימודים תתקבל בהתאם להערכות מצב ויש להתעדכן בכלי התקשורת ובאתר העירוני", ציינו בעירייה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לפי אפליקציית מזג האויר אצלי כתוב שבירושלים יהיו 3 מעלות ביום רביעי. לשלג צריך 0 מעלות.
איך כל כך בטוחים שיהיה שלג?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture