צילום: פלאש 90

תפנית: המשטרה תבקש לשחרר את גנור למעצר בית

חדשות טובות למיקי גנור - המשטרה צפויה לשחררו ממעצר כבר היום, יומיים לפני סיום מעצרו. הסיבה, ככל הנראה, במשטרה לא רואים צורך לחקור אותו בזמן שהוא במעצר. בהמשך היום הוא יובא לדיון בתנאי שחרורו בבית משפט השלום בראשון לציון

המשטרה החליטה לשחרר את מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות, למעצר בית. גנור נעצר בשבוע שעבר לאחר שחזר בו מהגרסה שמסר בחקירותיו, ושלשום הוארך מעצרו בחמישה ימים.

במשטרה נחושים לסיים את החקירה נגד גנור בהקדם האפשרי ולהמליץ על הגשת כתב אישום נגדו בעבירות של מתן שוחד, שיבוש הליכי חקירה והלבנת הון. החלטת המשטרה לשחרר את גנור למעצר בית מגיעה על רקע הודעתו של גנור לחוקריו, לפיה יהיה מוכן להמשיך ולהשיב לשאלותיהם – רק לאחר שישוחרר ממעצר. במוצאי שבת עד המדינה שחזר בו מעדותו הפסיק לשתף פעולה עם החוקרים בטענה שמעצרו חסר תכלית ונועד רק כדי "לשבור אותו".

ביום שישי בשבוע שעבר קיבל בית המשפט העליון את ערעור המדינה על החלטת בית המשפט המחוזי לשחרר את גנור למעצר בית, וקבע כי הוא יישאר במעצר. השופטת עינת רון קבעה כי גנור יישאר במעצר כחמישה ימים נוספים. לדבריה, "בית המשפט העליון קבע בהחלטתו כי מדובר בפרשה שיש לה חשיבות ציבורית רבה, ולא ארחיב מעבר לכך. השאלה העומדת כאן היא אם יש חשש לשיבוש חקירה מצד החשוד".

נציין כי אמש פורסם בחדשות 13 כי המשטרה בודקת האם גורם בעל עניין ניסה להשפיע על מיקי גנור באופן לא חוקי כדי שיחזור בו מעדותו במסגרת פרשת הצוללות. למשטרה יש אינדיקציה אמיתית לכך, וזה כיוון חקירה שעשוי להתפתח. זאת, במקביל לחקירה המרכזית שעוסקת בעניין שיבוש החקירה לכאורה של גנור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו