צילום: נתי שוחט / פלאש 90

אופקים: שלושה ילדים מאותה הכיתה אושפזו לאחר שנדבקו בחיידק מסוכן

השלושה סבלו מתסמינים שונים הנובעים מחיידק המנינגוקוק • במהלך אשפוזם קיבלו שלושת הילדים טיפול אנטיביוטי ושוחררו לביתם כשהם במצב טוב • בוצע טיפול אנטיביוטי מונע לכל ילדי הכיתה ולבני משפחתם של הילדים

שלושה ילדים מאותה הכיתה בתלמוד תורה 'יסדת עוז' אופקים, הגיעו בשבוע האחרון למרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע כשהם סובלים מחום ופריחה האופייניים לחיידק המנינגוקוק. תוצאות הבדיקות הראו כי לשניים מהילדים הייתה מחלה עם צמיחה של החיידק מנינגוקוק B בדם. תוצאות הבדיקה של הילד השלישי, שהגיע לאחר טיפול אנטיביוטי שקיבל בקהילה, היו ללא צמיחה.

במהלך אשפוזם קיבלו שלושת הילדים טיפול אנטיביוטי ושוחררו לביתם כשהם במצב טוב. כמו כן, בוצע טיפול אנטיביוטי מונע לכל ילדי הכיתה ולבני משפחתם של הילדים החולים. עם הגעת הילד הראשון לבית החולים הועבר דיווח למשרד הבריאות בנושא ונפתחה חקירה.

זיהומולוגית ילדים ביחידה למחלות זיהומיות ילדים במרכז סבן לילדים בסורוקה, ד״ר דנה דנינו, הסבירה על החיידק: "מנינגוקוקוס הוא חיידק הנישא על ידי בני אדם בדרכי האוויר העליונות. לחיידק מספר זנים. הוא מועבר דרך שיעול, עיטוש, מגע קרוב של אף או פה, ועלול לגרום למחלה קשה כשהוא חודר לזרם הדם ומשם עלול להגיע למוח ולגרום לדלקת קרום המוח".

ד"ר דנינו מסבירה כיצד ניתן להבחין שנדבקים במחלה: "המחלה מתחילה עם עליית חום וסימנים לא ספציפיים כמו נזלת, ירידה כללית במצבו של הילד וגפיים קרות, סימנים שעלולים להעיד על הידרדרות תוך מספר שעות. לעתים יש הופעה של פריחה על העור, מה שמהווה תמרור אזהרה אם לא מטפלים בזמן". לדבריה: "הטיפול הוא באמצעות אנטיביוטיקה מתאימה דרך הווריד. קרובים שבאו במגע עם חולים מקבלים טיפול אנטיביוטי מונע, כדי למנוע את התפתחות המחלה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה זה?

יש חיסון חדש למנינגוקוק נותנים אותו עד גיל שנתיים. בינתיים יקר מאד. אבל מציל חיים.
מנינגוקוק זו מחלה דוהרת. נדיר שמצליחים לגלות בשלב כזה, ומספיקים להציל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו