Marc Israel Sellem/POOL

תושבים יתפנו: הנישוב באסדת לוויתן יתקיים מחר

אף שבמשרד להגנת הסביבה ובמשרד הבריאות אומרים כי ההליך שיתקיים מחר בבוקר באסדה מול חוף דור, ויכלול פליטת גזים למשך שעות, לא יסכן את תושבי חוף הכרמל - חלקם בחרו להתרחק מהאזור. השר ובכירי המשרד יפקחו מקרוב על התהליך

המשרד להגנת הסביבה מעדכן כי חברת נובל אנרג'י עמדה בכל התנאים הסביבתיים המקצועיים של המשרד. זאת, בהמשך להודעה המוקדמת שניתנה ביום שישי. לפיכך, הנישוב באסדת לוויתן יתקיים מחר (שלישי) בשעות הבוקר המוקדמות, כמתוכנן.

המשרד מחדד כי אין כל הנחיות מיוחדות לציבור ביום זה, וכי ההשפעה על איכות האוויר באזור החוף מול האסדה צפויה להיות נמוכה. אין כל מקום או הנחיות לפינוי תושבים ולפי חוות הדעת של כל המומחים, לא צפוי כל סיכון לציבור בעת הנישוב.

השר להגנת הסביבה, מנכ"ל המשרד, בכירי המשרד וצוותים מתוגברים יהיו נוכחים מחר ביישובי חוף הכרמל, במשרדי איגוד ערים שרון כרמל בחדרה, במרכז הבקרה של נובל, ובתחנות הניטור של המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים שרון כרמל. מפקחי המשרד להגנת הסביבה יהיו גם באסדה בשעות הנישוב.

לפי נובל אנרג'י, צפוי להיות שחרור רציף של גזים במשך 8 שעות הנישוב, כאשר בסך הכול ייפלט 76 ק"ג בנזן בשלוש השעות האחרונות לתהליך. מומחים מזהירים כי מודל של נובל אינו מדויק – ובחוות הדעת של פרופ' דוד ברודאי ופרופ' אורי דיין מהאוניברסיטה העברית נטען כי הערכים צפויים להיות גבוהים יותר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו