צילומים: האו"ם

גורם בממשל ארה"ב: צפויות סנקציות על גורמים הקשורים לאיראן

יממה אחרי התקיפה בעיראק: גורם בממשל האמריקני אומר "ייתכן שכבר ב-24 השעות הקרובות" יוטלו עיצומים נוספים על גורמים הקשורים לאיראן. בעיראק הגיבו לתקיפה בשטחם: "התקיפות מכריחות אותנו לשקול מחדש את מערכת היחסים עם ארצות הברית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

התקיפות האמריקניות בגבול עיראק-סוריה: על רקע המתיחות מול איראן אומר הערב (שני) גורם בממשל האמריקני לכי ארצות הברית צפויה להטיל עיצומים נוספים על גורמים הקשורים לאיראן, "ייתכן שכבר ב-24 השעות הקרובות" – כך דווח ב'כאן חדשות'. מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו אמר אמש בתדרוך לכתבים בבית הלבן שארה"ב לא תסבול פעולות איראניות שמסכנות גברים ונשים אמריקנים.

מוקדם יותר היום שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, "ראש הממשלה בירך את מזכיר המדינה על פעולתה החשובה של ארצות הברית נגד איראן ושלוחיה באזור", נמסר מלשכת ראש הממשלה. נתניהו צייץ בטוויטר: "שוחחתי היום עם ידידי מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו ובירכתי אותו על הפעולה החשובה של ארה״ב נגד איראן ושלוחותיה באזור".

גורמים בעיראק אמרו כי, "התקיפות מכריחות אותנו לשקול מחדש את מערכת היחסים עם ארצות הברית". וועידת הביטחון בעיראק מסרה כי, "התקיפות היוו הפרה של הריבונות במדינה. מעשייה של ארצות הברית מבוססים על סדרי העדיפויות הפוליטיים שלהם". בנוסף, ציינו כי "הגנת עיראק, בסיסיה הצבאיים, והגנה על כלל החיילים המוצבים במדינה, היא האחריות הבלעדית של כוחות הביטחון העיראקיים".

במקביל, ערוץ הטלוויזיה האיראני בשפה הערבית, "אל-עאלם", ציטט הודעת גינוי של משמרות המהפכה של איראן: "אנחנו מגנים את התקיפה האמריקנית על מוצבים של מליציית 'אל-חשד אל-שעבי', ואנחנו מדגישים שלעיראק יש את הזכות להגיב על הפשע הזה". נשיא איראן, חסן רוחאני, הגיב גם הוא לתקיפה האמריקאית ומסר כי "מדובר בהכרזת מלחמה כלכלית כוללת".

בתוך כך, רוסיה גינתה מוקדם יותר היום את התקיפות האמריקניות בגבול, ואמרה כי הן גורמות יותר נזק מתועלת. בהודעה שפרסם משרד החוץ במוסקווה נקראו כל הצדדים להימנע מהגברת המתיחות באזור. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, נפגש היום במוסקבה עם מקבילו האיראני, מוחמד ג'וואד זריף והתייחס לתקיפה: "הקו ההרסני שמובילה ארה"ב שם את ההישגים הדיפלומטים ביחסים עם איראן בסכנה".

כזכור, צבא ארצות הברית תקף אמש מטרות של מיליציה פרו-איראנית בעיראק ובסוריה. מהפנטגון נמסר כי הצבא תקף חמישה יעדים של ארגון גדודי חיזבאללה, שלושה מהם בעיראק ושניים בסוריה. היעדים כללו מחסני נשק ואתרי פיקוד ושליטה שבהם תוכננו פיגועים על כוחות הקואליציה.

לפי הדיווחים, לפחות 27 לוחמי מיליציות שיעיות נהרגו ועוד 51 נפצעו בתקיפה האמריקנית נגד הבסיסים של "גדודי חיזבאללה", מיליציה הזוכה למימון מטהרן ופועלת בשירותה. בין ההרוגים אמש, כך דווח, ארבעה מפקדים במיליציה. התקיפה הייתה בתגובה להרג אזרח אמריקני מירי רקטות לעבר בסיס בצפון עיראק בסוף השבוע האחרון והגיעה אחרי סדרת שיגורי רקטות לעבר בסיסים ברחבי עיראק שבהם מוצבים כוחות אמריקניים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טעות אחת של האיראנים והאמריקאים מוחקים אותם,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture