Yonatan Sindel/Flash90

המוח היהודי: אינטל העולמית רוכשת את חברת מוביט הישראלית

לטענת החברה, אפליקציית הניווט הפופולרית תקרב את מובילאיי למטרתה – להיות ספק של שירותי היסעים אוטונומיים • מנכ"ל אינטל: "מוביט, כספקית שירותי ניידות, תאיץ את היכולת לשנות את פני התחבורה כך שהעומסים יופחתו וחיים ינצלו"

ענקית הטכנולוגיה העולמית אינטל הודיעה היום (שני) כי היא רוכשת את חברת מוביט הישראלית בסכום של 900 מיליון דולר. אינטל מעוניינת לשלב את הטכנולוגיה שמציעה מוביט עם זאת של חברת מובילאיי, אותה רכשה לפני כשלוש שנים. החברה הישראלית פיתחה אפליקציית מידע על תחבורה ציבורית והיא פועלת ב-102 מדינות ברחבי העולם.

בשנותיה הראשונות התמקדה מוביט בשירות חינמי למשתמשי קצה, אך בשנים האחרונות הורחב המודל העסקי שלה. במסגרת המודל החדש מציעה מוביט לערים ורשויות שונות את הטכנולוגיה שלה כתשתית באמצעותה הן יכולות למפות ולטייב את מערכות התחבורה הציבורית שלהן.

חברת מוביט הישראלית, שנוסדה בשנת 2012 וכבר פועלת ב-3,100 ערים ברחבי העולם עם מאות מיליוני משתמשים, ידועה באפליקציה שפיתחה שמציעה למשתמשי דרך את האופציה היעילה ביותר להתנייד ממקום למקום תוך שילוב של מגוון אפשרויות תחבורה. לטענת אינטל,התוספת של מוביט תקרב את מובילאיי להשגת תוכניתה להיות ספק של שירותי היסעים אוטונומיים, בהם שירות מוניות אוטונומיות, עד שנת 2030.

"המטרה של אינטל היא ליצור טכנולוגיה שמשפיעה על העולם, שמעשירה את החיים של כל אדם על כדור הארץ, וצוות מובילאיי עובד למען מטרה זו בכל יום", אמר בוב סאוון, מנכ"ל אינטל העולמית. "טכנולוגיית הסיוע לנהג (ADAS) של מובילאיי כבר משפרת את בטיחותם של מיליוני כלי רכב בכבישים, ומוביט, כספקית שירותי ניידות, תאיץ את יכולתם לשנות את פני התחבורה כך שהעומסים יופחתו וחיים ינצלו". פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי שנרכשה על ידי אינטל, וסגן נשיא בכיר באינטל העולמית, הגיב לרכישה ואמר: "מאגר המשתמשים הגלובלי העצום של מוביט, נתוני התחבורה הקנייניים, קהילה בינלאומית של עורכים מקומיים, שותפויות חזקות עם גורמי מפתח באקוסיסטם התחבורתי וצוות מיומן, הם שהופכים את מוביט להשקעה מצוינת".

"מאגר המשתמשים הגלובלי העצום של מוביט, נתוני התחבורה הקנייניים, קהילה בינלאומית של עורכים מקומיים, שותפויות חזקות עם גורמי מפתח באקוסיסטם התחבורתי וצוות מיומן, הם שהופכים את מוביט להשקעה מצוינת", אמר פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי וסגן נשיא בכיר באינטל העולמית. לדבריו, מוביט היא מותג חזק, אשר מאות מיליוני אנשים בארץ ובעולם מסתמכים עליו. יחד, עם היכולות של מובילאיי בתחום המיפוי ובתחום הנהיגה האוטונומית, נוכל להאיץ את מהפכת התחבורה שבפתח.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה זה 900 מיליון דולר ? ? כלום ! ! ניצלו אותם ! ! זו חברה של 2-3 מיליארד לפחות ! !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו