21:00 | נתניהו: "החלטנו להעניק הזדמנות להפסקת האש"

ראש הממשלה נתניהו כינס מסיבת עיתונאים בלשכתו בירושלים בה אמר: "בעת הזאת הדבר הנכון למדינת ישראל הוא למצות את ההזדמנות הזאת להפסקת אש מתמשכת". שר הבטחון אמר: "כל המטרות הושגו במלואן.

דקות לפני השעה 21:00 ראש הממשלה נתניהו כינס מסיבת עיתונאים בלשכתו בירושלים יחד עם שר הביטחון אהוד ברק ושר החוץ אביגדור ליברמן. דקות לפני שהחל בנאומו, מעט לפני השעה 21:00 נשמעה אזעקה בבאר שבע ובמועצות האזוריות מרחבים, בני שמעון, שדות נגב ושער הנגב.

קרא עוד:

[postim]

בשעה 20:00 מסרה הילארי קלינטון הודעה לעיתונאים בקהיר על הסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס, קצת פחות משעה לאחר מכן החל נתניהו את נאומו. בדבריו אמר נתניהו, "בעת הזאת הדבר הנכון למדינת ישראל הוא למצות את ההזדמנות הזאת להפסקת אש מתמשכת"

בפתח דבריו הזכיר נתניהו את הסיבות למבצע. "הממשלה החליטה לפתוח במבצע הזה, לאחר התקפות טרור מעזה, שבוצעו בתדירות גוברת והולכת בחודשים האחרונים, "הודעתי שנגיב בעוצמה להתקפות הללו במועד שנבחר, אמרתי שנגבה מחיר יקר מארגוני הטרור. ארגוני הטרור הניחו שנימנע מפעולה כזו. הם טעו". נתניהו הסביר ש"ישראל לא יכולה לשבת בחיבוק ידיים מול ההתעצמות של אויבנו בנשק הטרור".

בהמשך דבריו הציג את הישגי המבצע, "השמדנו אלפי רקטות שכוונו לדרום ואת רוב אלה שכוונו למרכז והרסנו מתקני שליטה של חמאס". והדגיש כי ישראל יצאה למבצע 'עמוד ענן' עם תמיכה איתנה מצד גורמים רבים בקהילה הבינלאומית. "אני רוצה להודות במיוחד לנשיא אובמה על תמיכתו הבלתי מוסייגת בישראל ובזכותה של ישראל להגן על עצמה וכן על תמיכתו במערכות כיפת ברזל".

ראש הממשלה אמר כי במהלך שיחתו עם אובמה סיכם עימו לפעול יחד נגד הברחות הנשק לארגוני הטרור והדגיש "נשק שרובו ככולו מגיע מאיראן". נתניהו התייחס להפסקת האש ואמר: "מיום הקמתה עמדה מדינת ישראל מול אתגרים מורכבים במזרח התיכון ובשנים האחרונות כולנו רואים שמורכבות זו גברה מאוד. בתנאים אלה אנו נדרשים לנווט את ספינת המדינה בתבונה באחריות ולקחת בחשבון את כלל השיקולים הצבאיים והמדיניים כאחד. כך נוהגת ממשלה אחראית וכך נהגנו הפעם. הפעלנו עוצמה צבאית תוך שיקול דעת מדיני".

ראש הממשלה התייחס לדעת הקהל והוסיף, "עכשיו אני יודע שישנם אזרחים שמצפם לפעולה צבאית חריפה עוד יותר וייתכן מאוד שנידרש לה, אבל בעת הזאת הדבר הנכון למדינת ישראל הוא למצות את ההזדמנות הזאת להפסקת אש מתמשכת. כראש ממשלה מוטלת עלי האחריות והיא אחריות עליונה לעשות את הצעדים הנכונים לשמור על ביטחוננו. כך נהגתי וכך אמשיך לנהוג".

לסיום הודה נתניהו לרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד ואנשיהם. לחיילי צה"ל – בסדיר ובמילואים וגם למפתחי מערכת כיפת ברזל ולוחמיה. ואמר: "יש לנו צבא חזק, יש לנו עם חזק, אני גאה להיות ראש הממשלה שלכם".

ברק: "כל מטרות המבצע הושגו"

שר הבטחון אהוד ברק אמר במסיבת העיתונאים: "תוך דקות תכנס לתוקפה הפסקת אש ואנו מצפים כי תכובד. הטלנו על צה"ל את המטרות הבאות: לצמצם את הירי, פגיעה בארגוני הטרור, ובמאמץ ההתעצמות שלהם. מקסימום פגיעה בחמאס ובטרור – מינימום פגיעה באזרחים פלסטינים".

ברק הוסיף ואמר, "אנחנו מצפים לכיבוד מוחלט של ההבנות, אך מנסיון העבר אנו ערים לכך שייתכן זנב קצר. חמאס אחראי לאכיפת הבלימה גם בשעה הזאת. תושבי הדרום עדיין עומדים תחת אש ובשעות הקרובות וביממה הקרובה מתחייב המשך של הדריכות האזרחית, להיות מסוגלים להגיב על שיגורים שיימשכו גם אם בהיקף קטן יותר – חרף הפסקת האש". ,

לסיום דבריו הודה ברק לכל הגורמים המעורבים במבצע, ושלח תנחומים למשפחות ההרוגים.

שר החוץ אביגדור ליברמן חתם את מסיבת העיתונאים ואמר: "המלחמה הנוכחית התנהלה בשלושה חזיתות, ובהצלחה רבה. זו הפעם הראשונה שאנו מנהלים מלחמה מוצלחת בכל החזיתות, בחזית ההסברה נעשתה עבודה מצויינת".

ליברמן הודה לתושבי הדרום "שהיו מוכנים לסבול במקלטים בכדי לאפשר לצה"ל לפעול כראוי". והודה גם לנשיא מצרים מורסי "שגילה שיקול דעת וקיבל החלטות מושכלות".

יצויין כי במהלך נאומיהם של השלושה, המשיכו חמאס כל העת לירות לעבר יישובי הדרום ואזעקות רבות נשמעו גם לאחר השעה 21:00 בה נכנס לתוקף הסכם הפסקת האש.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל ההפסקת האש המגוכחת הזו מראה בדיוק כמה שוה האמירה של החילוניים "ניקח את גורלנו בידינו" הם בובות בידי אומות העולם זה הכל
אז שיפסיקו לבלבל לנו את המח ויתנו לנו ללמוד את תורתינו הקדושה
בשקט שזה הזכות היחידה שיש לעם ישראל על האחיזה בארץ הקדש

ב'התקופה הגדולה' פרק כ' "שיחו בכל נפלאותיו" (עמ' 444) מה שהגויים והחילוניים הודו בשנת תשכ"ז לאחר מלחמת ששת הימים:
חאסן השני מלך מרוקו בשידור לעמו: למה לנו לרמות את עצמינו, אלקים הוא אשר עולל זאת, שילם לערבים בעד חטאיהם ופשעיהם.
חסנין היכל, ידידו של נאצר שליט מצרים, בעתונו 'אל אהרם': מה שאירע לחיל האויר המצרי היה יד הגורל אשר שיתקה את יכלתו ושמה לאל את כל החישובים שנקבעו למהלך המלחמה, ספק אם היה כבר תקדים למה שאירע כאן, ואם כזה דבר יתרחש אי פעם בכל מקום שהוא בעולם, מה שאירע לחיל האויר המצרי.
סגן אלוף מצרי בנפלו בשבי: אתם היהודים שדים, גבורים, אם אפילו אחיה אלף שנה לא אוכל להסביר לעצמי מה בעצם קרה כאן.הנשק שלנו לא פעם דווקא ברגע המכריע, ואילו אתם קלעתם למטרה מבלי לדעת בעצמכם. מה לעשות, נוצחנו, כנראה אללה עמכם.
מפקד מצרי בכיר בנפלו בשבי: אינני יודע אם אתם גבורים, אבל ברור שאתם לא נורמליים, הרסתם אותנו כבר ביום הראשון של המלחמה בצורה שההיסטוריה לא תהא מסוגלת לפרש זאת. ידענו שהכח בידינו עולה על זה שלכם, ובכל זאת הטלתם עלינו אימה וחרדה ורפו ידינו לעשות מה.
נציג עתונות גרמנית: דבר כזה עוד לא קרה בהיסטוריה, כח של 1000 טנקים, מאות תותחים, טילים ומטוסים לרוב, מאה אלף חיילים דרוכים וחמושים מראשם ועד רגלם – הושמד בתוך יומיים על ידי כח שנפל ממנו בהרבה, שום הגיון צבאי ושום גורם טבעי אינו מסוגל להסביר זאת.
עתונאי אנגלי (מצוטט בעתון "למרחב): רק יד ההשגחה העליונה היתה בנצחונה של ישראל על אויביה.

חילוניים
הרמטכ"ל (בשעתו) יצחק רבין, כתב מברק לעצרת הודיה בתל אביב: מאת ה' היתה זאת, היא נפלאת בעינינו.
עזר וייצמן, כשנשאל כיצד הוא מסביר העובדה שבמשך יותר משלש שעות חיילנו התקיפו והמצרים לא עשו כלום להתגונן, שתק, הרים את הראש, ואמר: אצבע אלקים..
קצין ישראלי חילוני: מלחמה זו פקחה עיני, לדעת שיש אלקים בשמים ויד ההשגחה העליונה היא המכוונת הכל, כי איש לא פילל למה שקרה.
המומחה הצבאי האנטי דתי של העיתון "הארץ": גם מי שאינו דתי מוכרח להודות כי מן השמים לחמו למעננו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו