Olivier Fitoussi/Flash90

ראשי ערים דורשים מהממשלה: להפסיק את הבידודים לילדים שנחשפו לחולים

"ברור לכל כי ילדים לא נמנים בקבוצות הסיכון בזן האומיקרון ובכל. חובתנו להבטיח רציפות בלימודים ובשגרה לתלמידים ולצוותים", כותבים 180 ראשי ערים • שרת החינוך: "לא אפסיק להילחם עד שיבטלו את הבידודים המיותרים"

ראשי ערים ורשויות מקומיות מכל רחבי הארץ פנו היום (שלישי) לראש הממשלה בנט ושר הבריאות הורוביץ בדרישה להפסיק את חובת הבידוד על ילדים שנחשפו לחולי קורונה.

"משברור לכל כי ילדים לא נמנים בקבוצות הסיכון בזן האומיקרון ובכלל, חובתנו להבטיח רציפות בלימודים ובשגרה לתלמידים ולצוותים הבטחת שלומם ובריאותם", נכתב במכתב שיצא מטעם פורום הערים העצמאיות, מרכז השלטון המקומי והאזורי.

"החזרת תחושת הביטחון יחד עם הבטחת שלומם ובריאותם של התלמידים והצוות, הכרחית, ותקבל משנה תוקף עם החלת מתווה בדיקות סדור הנסמך על תוכנית 'מגן חינוך'", כתבו ראשי הרשויות. "לצורך הפעלת מתווה הבדיקות, יש להכיל מתווה בדיקות סדיר – מוסדי בתוך בתי הספר, או ע"י חלוקת ערכות לתלמידים ולצוותים לצורך מערך בדיקות ביתיות סדירות".

עוד הם הוסיפו כי תדירות הבדיקות, החלטה על קיום בדיקות מוסדיות או עצמאיות, שיטת הדיווח והחלטות מקצועיות נוספות – יגובשו על ידי הדרג המקצועי של משרד הבריאות. "נשמח לקחת חלק בהיוועצויות – הנחת היסוד חייבת להיות בדיקות מהירות וללא עלות למשפחות. החלטת הממשלה הנוגעת לקיצור הבידודים נובעת מתהליך קבלת החלטות שכלל רכיבים רבים תוך שקילת הסיכויים והסיכונים. יש לתת את הדעת על השלכות ההחלטות על מערכת החינוך ולהשלים המלאכה לאור הנתונים הקשים שמצביעים על פגיעה וודאית הנובעת מריחוק חברתי ובדידות".

"אל תשאירו את מערכת החינוך מאחור!", חתמו. "הרשויות המקומיות והעומדים בראשן, קוראים לכם להציב את החשיבות לרצף חינוכי ובריאות נפשם של הילדים בראש סדר העדיפויות לצד הבטחת שלומם ובריאות, לבטל את הבידודים ולהכיל את תכנית מגן חינוך על כלל בתי הספר והגנים".

המכתב של ראשי הרשויות הגיע על רקע הקריאה של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון לבטל את מדיניות הבידודים לילדים. "הנתונים לא מותירים כל ספק על הנזק הנפשי שנגרם לילדים שלנו מהתקופה הקשה הזאת", כתבה השרה בציוץ בטוויטר. "עלייה מדאיגה בטיפולים במניעת אובדנות, דיכאון חמור, הפרעות אכילה והפרעות שינה. לכן לא אפסיק להילחם עד שיבטלו את הבידודים המיותרים לילדים בריאים. על משרד הבריאות לבטל זאת מיד. חייבים להציל את הילדים שלנו!".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו