Jamal Awad/Flash90

שב"כ: חמאס מגייס צאצאי איחוד משפחות לפעולות טרור ומודיעין

מסמך שהוצג לממשלה על ידי שירות הביטחון הכללי: המגויסים לביצוע פעולות טרור ואיסוף מודיעין - מרחובות, מלוד ומהפזורה הבדואית • ברקע הממצאים הללו ולמרות התנגדות האגף השמאלי בממשלה: חוק האזרחות יעלה להצבעה בכנסת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חמאס מגייס במכוון אזרחים ערבים שאחד מהוריהם נולד בעזה או ביו"ש, לביצוע פעולות טרור ומודיעין. כך עולה ממסמך פנימי של שירות הביטחון הכללי שהוצג לממשלה, הנחשף הבוקר (שני) על ידי הכתב המדיני של "ישראל היום", אריאל כהנא.

הנתונים מתייחסים לשורת פעולות לחימה של פלסטינים שאירעו בתוך הקו הירוק, בשנים 2020 ו-2021, עד למבצע שומר החומות. מדובר בפעולות טרור של ממש או איסוף מודיעין למען חמאס, לעיתים תוך כדי סבבי הלחימה מול הארגון.

חמאס פנה במכוון לערבים בעלי אזרחות ישראלית, שאחד מהוריהם נולד בעזה או ביו"ש. בחלק מהמקרים גיוסם נעשה בעת שביקרו את קרובי משפחתם בתוך רצועת עזה, ותוך ניצול רגשי ההזדהות של אותם צעירים נוכח המתיחות הביטחונית.

הפעילויות כללו שימוש בנשק חם וקר, וכן איסוף מידע על פעולות צה"ל ותנועת הכוחות. כמו כן, דרש חמאס מאותם צאצאי איחוד משפחות לדווח על מיקומים של נפילות רקטות בתוך ישראל. בחלק מהמקרים הפיגועים אכן יצאו לפועל.

האזרחים הישראלים שאותם גייס חמאס התגוררו, בין היתר, ברחובות, בלוד ובפזורה הבדואית בנגב. אחת מהמסקנות של שב"כ היא כי דווקא בקרב בני הדור השני לאיחוד משפחות קיימת נכונות לוותר על היתרונות הנובעים מחיים בישראל, ביחס לתנאי החיים בעזה.

מנתחי המידע בשב"כ מצאו כי בני הדור השני חיים לעיתים קרובות בזהות חצויה, בין היותם ישראלים לבין משפחתם בעזה. מורכבות זו גורמת לחלקם לפעול למען חמאס יותר מאשר ערבים ששני הוריהם ישראלים.

נתונים אלה של שב"כ מצטרפים ל-12 אירועים שונים בעשור האחרון, שבהם צאצאי איחוד משפחות היו מעורבים בפיגועים כסייענים או כמחבלים. בין היתר, מחבל שאמו מעזה, רצח את החייל רון קוקיא ב-2017 בבאר שבע, ותושב דיר אל-בלח בעל אזרחות ישראלית גויס כמחבל לתשתית הג'יהאד האסלאמי, לצורך פיגוע באולם שמחות וחטיפת חייל. כזכור, לפני כשבועיים נחשף ב"ישראל היום" שראש השב"כ התריע כי צאצאי איחוד משפחות היו מעורבים באופן חריג במהומות שהיו בנגב לפני כחודש.

בתוך כך, כחצי שנה לאחר שהממשלה כשלה בהעברתו, מליאת הכנסת צפויה לאשר היום בקריאה ראשונה את חוק האזרחות. עם זאת, החוק לא יעבור רק בקולות הקואליציה, אלא כתוצאה מהסכם חריג שאליו הגיעה שרת הפנים, איילת שקד, עם האופוזיציה. נוכח התנגדות העיקשת של מרצ ורע"מ לתמוך בחוק, אף שהן חברות בקואליציה, הבהירה שקד כי תעביר את החוק למרות התנגדותן.

שרת הפנים שקד, שמובילה את המהלך, אמרה אתמול בישיבת שרי הממשלה בתגובה לנתוני שב"כ כי "הנתונים על פעולות הטרור שמגיעות מצאצאי איחוד משפחות מאוד מטרידים. הנתונים הללו הם רק עוד הוכחה לנחיצות של חוק האזרחות, שהוא חוק קריטי לשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל וביצורה כמדינה יהודית. אני נחושה להעביר אותו ולהילחם על החוק, שהיווה במשך 18 שנה חומת מגן למדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture