חשש בליכוד: הסיעות החרדיות יעדיפו ממשלה עם יחימוביץ'

בכירים בסיעת הליכוד הביעו חשש מפני תמיכת הסיעות החרדיות בשלי יחימוביץ' כמועמדת שלהם להקמת הממשלה הבאה ולא על נתניהו. לדברי הבכירים: "נתניהו לא יכול לסמוך על ש"ס בשנת קיצוצים כה קשה, מכיוון שהוא חושש מסחיטה דרמטית מצדה".

פחות משבוע ימים לפתיחת הקלפיות ובכירים בליכוד משחררים ספינים על חשבון המפלגות החרדיות: הבוקר (שלישי) נחשף במעריב כי קיים חשש ממשי מכך שראשי שתי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, ימליצו לנשיא המדינה שמעון פרס על שלי יחימוביץ' בעת שידונו איתו בשאלת הרכבת הממשלה הבאה.

קרא עוד:

[postim]

"אין מה להתרשם מההצהרות שמפזר דרעי ומהקריאות שלו לנתניהו לשבת ולסכם על עקרונות הממשלה הבאה," אמרו אמש (שני) הבכירים. "מדובר באמירות של תקופת בחירות, שנועדו אך ורק לצורך אלקטורלי".

למרות ההכחשות מצדם של המפלגות החרדיות, אותם בכירים טוענים כי בימים אלו מנהלים ראשי המפלגות החרדיות שיחות אינטנסיביות עם בכירים במפלגות 'העבודה' ו'התנועה', בנוגע לאפשרות שהם ימליצו על יחימוביץ' בפני הנשיא כמועמדת לראשות הממשלה ולא על נתניהו.

לטענת בכיר במפלגה, מאחורי התוכנית עומדים אריה דרעי וראשי יהדות התורה. לדבריו, רק פער גדול באופן משמעותי במספר המנדטים לטובת הליכוד-ביתנו ימנע את יישום התוכנית.

בליכוד חוששים משיתוף הפעולה שנרקם עם נוני מוזס מידיעות אחרונות, ולכן גורמים בליכוד לקחו את הדברים צעד נוסף קדימה והגדירו את דרעי כאדם שבליכוד לא סומכים עליו. "יהדות התורה יכולה להיגרר בעקבות דרעי," הסבירו. "נתניהו לא יכול לסמוך על ש"ס בשנת קיצוצים כה קשה, מכיוון שהוא חושש מסחיטה דרמטית מצדה".

ההערכה היא שבליכוד-ביתנו ינסו לאחר הבחירות לפנות קודם כל למפלגות של לפיד, לבני ומופז, במטרה להרכיב יחד איתם את הקואליציה, ורק בהמשך לפנות למפלגות החרדיות ולבית היהודי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו