החרדים ימליצו על נתניהו בפני הנשיא

מחר זה יחל באופן רישמי: טקס מלאכותי בו הכל עולים למשכן הנשיא כדי להציג בפניו את המעומד המוסכם לראשות הממשלה | המפלגות החרדיות ימליצו על נתניהו .

מלאכת הרכבת הממשלה יוצאת לדרך: נשיא המדינה, שמעון פרס, יקבל מחר (רביעי) לידיו את תוצאות הבחירות לכנסת ה-19, ולאחר מכן ייפגש עם ראשי כל הסיעות שימליצו על נתניהו.

קרא עוד:

[postim]

לקראת הטקס החלו במפלגות החרדיות לחמם מנועים ולשלב זרועות במטרה לגבש הסמכה בכל הקשור למתווה הגיוס שיציע ראש הממשלה נתניהו.

במהלך הימים האחרונים נפגשו ראשי המפלגות החרדיות ישי ודרעי מסיעת ש"ס, גפני וליצמן מ'יהדות התורה' לסדרת התייעצויות שבה תיאמו את דרכי הפעולה לקראת המגעים הקואליציונים.

המעמד עצמו יתקיים בבית הנשיא בשעה 17:30. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, יגיש בפני פרס את הרשימה. השניים צפויים לשאת דברים באירוע.

מיד לאחר מכן יקבל פרס את פניהם של נציגי רשימת הליכוד-ביתנו ואחריהם את נציגי מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד, שמקיימת מגעים לכניסתה לקואליציה.

הפגישות של פרס עם נציגי יתר הסיעות יתקיימו ביום חמישי, על פי גודלן. ב-9:00 בבוקר יגיעו לבית הנשיא נציגי מפלגות: העבודה, הבית היהודי, ש"ס ויהדות התורה. החל מ-15:20 יגיעו אל נשיא המדינה נציגי מפלגות: מרצ, רע"מ-תע"ל, בל"ד וקדימה.

על פי הנוהג, נציגי הסיעות ישמיעו בפני הנשיא פרס את המלצותיהן על מי שצריך להרכיב את הממשלה הבאה. אחרי הצהרתו של לפיד כי אין בכוונתו להקים גוש חוסם, ברור כי מי שצפוי להרכיב את הממשלה בפעם השלישית הוא נתניהו.

אחרי סבב ההתייעצויות עם הסיעות, יכריז פרס באופן רשמי על חבר הכנסת שעליו הוא מטיל את מלאכת הרכבת הממשלה, ומאותו הרגע יינתנו לו 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה. בתום 28 הימים, יוכל הנשיא להעניק למועמד לתפקיד ראש הממשלה ארכה של 14 ימים נוספים.

המפלגות החרדיות עשויות להטיל על מלאכת הרכבת על ראש הממשלה בנימין נתניהו כמו גם התנועה עם ציפי לבני שעשויה להמליץ על נתניהו בפני נשיא המדינה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נראה לכם שהנשיא ממרום גילו המופלג יוכל להחזיק חשבון קשה שכזה??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו