סקר: 67% מניצולי השואה לא מרוצים מטיפול הממשלה בעניינם

סקר שערכה הקרן לרווחה לניצולי שואה חושף נתונים לא מעודדים במיוחד: 20% מניצולי השואה ויתרו על רכישת מזון | מרבית הניצולים לא מרוצים מטיפול המדינה | יו"ר הקרן אבי דיכטר: הבעיה נפתרת.

ערב יום השואה 2013: על פי סקר שנערך בקרב ניצולי השואה בישראל עולה כי 20% מהניצולים ויתרו על רכישת מזון בשל מצבם הכלכלי הקשה ואחד משמונה ניצולים ויתר על קניית תרופות.

קרא עוד:

[postim]

את הסקר ערכה הקרן לרווחה לניצולי שואה בקרב 500 ניצולים. בסקר נבדק מצבם של הניצולים והם  נשאלו בין היתר לגבי הסיוע שהם מקבלים מהמדינה.

"הבעיה נפתרת , אך אני מקווה שהיא לא תיפתר ב-ט' אלא ב-ת'", כך אמר יו"ר הקרן הנכנס אבי דיכטר, שבעבר כיהן כשר להגנת העורף וראש השב"כ. "כדוֹר שני לניצולי שואה, אני ניגש לתפקיד זה בכבוד וביראה, ובתחושת שליחות ומחויבות לפעול למען 192 אלף ניצולי השואה החיים בישראל. את הטעות שלא לטפל כראוי בניצולי השואה שעודם בחיים – אנחנו כמדינה וכעם לא יכולים להרשות לעצמנו לעשות. זאת המשימה, היעד, המטרה – לזכור ולא לשכוח או לזנוח".

בישראל הולך ומצטמצם מספרם של ניצולי השואה שנאמד על – 192 אלף ניצולי שואה, גילם הממוצע עומד על 84. מדי יום נפטרים כ-37 ניצולים, שזה קרוב לאלף ניצולים מדי חודש.

מהסקר שערכה הקרן עולה כי 49% ציינו בעיות בריאות כקושי עיקרי, 37% העידו שמצבם הכלכלי לא טוב ומקשה עליהם.

עוד מהנתונים: 57% מהניצולים לא יכולים לעמוד בהוצאות החודשיות של משק הבית. מנתוני הקרן עולה כי מחצית מהניצולים המטופלים בקרן זקוקים לסיוע כלכלי. עוד עולה כי בשנת 2012 חלה עלייה של 100% במספר מקבלי טיפולי שיניים.

67% לא מרוצים מהאופן שהממשלה מטפלת בניצולי השואה. 56% טענו כי בחמש השנים האחרונות לא חל שינוי בטיפול הממשלה בניצולי השואה.

92% סבורים שהממשלה לא מקצה מספיק כספים עבור ניצולי השואה. 40% מהם ציינו כי הם חשים בודדים.

כ-60 אלף ניצולי שואה פנו לקרן בשנה האחרונה לקבלת סיוע, רובם מוגדרים כניצול "נזקק-נצרך" על פי משרד האוצר. בקרן טוענים כי הגידול בצרכי הניצולים יימשך עד שנת 2015, עד אז יחול גידול בצרכים. בשנת 2016 המגמה תתייצב ומשנת 2017 המגמה תתהפך כשקצב התמותה של הניצולים יהיה מהיר יותר מהגידול בצרכים. לפיכך טוענים כי חלון הזמנים של חמש השנים הקרובות הינו ההזדמנות האחרונה למאמץ לאומי כלפי אוכלוסיית ניצולי השואה בישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו