במע" צ מבטיחים: אף גשר לא הולך ליפול

בדיון הועדה לביקורת המדינה בכנסת, הבטיחו נציגי החברה כי גשרים שבסכנה - תוקנו. יו"ר הוועדה אמנון כהן: שיפור ניכר בפעילות החברה, אך עליה להתייעל כל העת גם בשקיפות המכרזים

הוועדה לביקורת המדינה, דנה היום (שלישי) בדו"ח מבקר המדינה על פעילותה של חברת "נתיבי ישראל", לשעבר מע"צ. יו"ר הועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס) אמר כי מדובר באחת מהחברות הממשלתיות החשובות, שבונה את תשתיות המדינה. "החברה צריכה להקפיד על טוהר המכרזים, ובתקופת גרעון שכזאת עלינו להקפיד על יעילות ואי-בזבוז כספי-ציבור. בזמן של קיצוץ בכל כיס, על חברות ממשלתיות להקפיד על כל שקל שיוצא – שתתקבל בעבורו מלוא-התמורה".

קרא עוד:

[postim]

המשנה למנכ"ל מבקר המדינה צבי ורטיקובסקי אמר בדיון כי ע"פ הביקורת "איכות החומרים ועמידה בלוח-הזמנים לא היו הצד החזק של מעצ. עובדים שפרשו המשיכו להעניק שירותים לחברה במיקור-חוץ, ללא שהוצא מכרז לכך, וללא שניתנו אפשרויות לגופים או אנשים נוספים להתמודד למשרה זו. מדובר בליקויים כבדי משקל ותופעות שחובה לתקנם".

קרן טרנר, סמנ"כלית משרד התחבורה אמרה עם-זאת כי " יש שיפור משמעותי במעצ. מיחידת סמך היא הפכה לחברה ממשלתית, וכיום חברת-בקרה בינלאומית בודקת את מוכנות המכרזים, ומדי חודש נערכות ישיבות-בדיקה עם כל החברות העובדות עם משרד התחבורה. שום פרויקט לא מתוקצב ע"י משרד התחבורה לפני שאושר ע"י אותה חברה בינלאומית שהמכרז אכן תקין".

מנכ"ל החברה, האדריכל ישעיהו ברס הוסיף כי "אנו ארגון לומד, וכיום מדובר בחברה אחרת לגמרי. יש לנו מעקב אחרי תיקון הליקויים שלנו, ומעקב אחרי המכרזים ושקיפותם. אנו מבצעים מאות פרויקטים עבור הממשלה ורק בבודדים נמצאו ליקויים. היום אנו מעניקים ציוני-איכות לקבלנים על עבודתם, וציונים אלו מתפרסמים בקרב הקבלנים".

לדברי המשנה למנכ"ל, מיכאל קופילובסקי כיום מנוהלת בחברה שיטת מכרזים שונה, יעילה יותר, והמשתכללת כל העת. "במכרזים שנפלו טעויות נלמדו הלקחים והם תוקנו. בעניין התקשרויות עם עובדים-לשעבר, הרי שבכל שנה אנחנו מבצעים כ-15 אלף התקשרויות, והמקרים שהמבקר מצא הם בודדים. הליקויים תוקנו, הדבר לא-יישנה והאחראים לכך נענשו". לעניין בטיחות הגשרים ברעידות-אדמה הבטיח קופילובסקי כי "שום גשר בארץ לא הולך ליפול, וכל הגשרים שהיו בסכנה תוקנו".

עו"ד עמי רוטמן, מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ציין עוד כי "כיום שיתוף הפעולה עם מעצ הדוק וטוב בהרבה. אנו קובעים ביחד עימם את מוקדי הסיכון, ובעיות אחזקת כבישים מדווחות במסלול-מהיר. יש סיורים ומחקרים משותפים, ותסקירי התאונות שנגרמו בגלל בעיות התשתית – הנעשים על ידינו – מועברים אל החברה לטיפול מהיר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו