יום חופש המידע: 71% מהתלונות בנושא נמצאו מוצדקות

ח"כ משה גפני ציין כי "חייבים לדאוג לכך שאלו שאין להם חיבור לרשת האלקטרונית" | ח"כ אברהם מיכאלי: "לא יתכן שלא יהיה סנכרון מידע בין משרדי הממשלה השונים"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

במסגרת ציון יום חופש המידע שנערך היום (שלישי) בכנסת, לרגל הוצאת הדו"ח השנתי הראשון של היחידה לחופש המידע, שבמשרד המשפטים, ועדת החוקה חוק ומשפט וועדת המדע, קיימו דיון בנושא חופש המידע וממשל זמין.

קרא עוד:

[postim]

מהמידע שנמסר לוועדת חוקה עולה כי 45% מהתלונות בתחום חופש המידע, אלו בקשות שלא נענו במועד. 71% מסך התלונות, נמצאו מוצדקות. עוד עולה, כי השימוש שהציבור עושה בחוק ביחס לעולם, מועט מאוד. בשנת 2012, הציבור שילם אגרות בסכום הגבוה מ- 135,000 ₪ לצורך קבלת מידע.

ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע עו"ד רבקי דב"ש אמרה בוועדה "ניתן למצוא באתר היחידה, את פרטי האחראים על חופש המידע של 430 גופים ממשלתיים. בקרוב, הרשויות יפרסמו באינטרנט מידע שכבר פורסם בעבר או שניתן בעבר לבקשת אזרחים אחרים. בנוסף, בעתיד יהיה ניתן לקבל מידע באמצעות התראת – RSS בכל תחום שמעניין את האזרח". דב"ש אמרה כי היחידה תערוך קורס להסמכת ממונים לתחום. אנו מצפים אמרה דב"ש, "שהממונה יחפש את המידע מיוזמתו ויפרסמו באתר הרשות". לדבריה, יום חופש המידע נועד להעלות את המודעות לציבור "יש לנו כברת דרך ארוכה אבל התקדמנו באופן משמעותי".

יו"ר הישיבה ח"כ אברהם מיכאלי סיכם את הדיון בהבעת הערכה לפעילות היחידה ולעומדת בראשה. "לא יתכן שלא יהיה סנכרון מידע בין משרדי הממשלה השונים". מיכאלי פנה למשרד המשפטים בבקשה להוזיל את האגרות לקבלת מידע ובפנייה לבתי משפט.

ועדת המדע והטכנולוגיה דנה במערך ממשל זמין-התקשוב הממשלתי. היחידה פועלת להקמת תשתיות כלל ממשלתיות שמסייעות למשרדי הממשלה להנגיש שירותים לציבור.

יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני ציין כי "חייבים לדאוג לכך שאלו שאין להם חיבור לרשת האלקטרונית, יוכלו לקבל את כל האינפורמציה באמצעות הצבת עמדות לשירות הציבור. אדם שאין לו את המערכות בבית, צריך שיהיה לו עמדה ברשות המקומית. ברשויות החלשות, זה לא קורה כי אין להם אמצעים". גפני הוסיף "יש לשחרר כמה שיותר מידע ממשרדי הממשלה, לידיעת הציבור, ולא להערים קשיים". גפני הציג לדוגמא את הסטודנטית שביקשה מידע על תקציב מעון ראש הממשלה, וסורבה במשך זמן רב.

ח"כ אורי מקלב אמר "קיימים פערים טכנולוגיים בחברה, ויש להקטין את הפער". מקלב הוסיף "אני מכיר מקרים בהם מבקשים מאנשים לסרוק ולשלוח מסמכים מספר פעמים, זה יוצר תסכול וכעס על המערכת".

ח"כ אברהם מיכאלי הלין על כך שאין גוף על, שיכול לבקר החלטה של משרד שסירב לשתף מידע. וכאשר האזרח מבקש להגיש עתירה לביהמ"ש, הוא נדרש לשלם אגרה של כ- 2000 ₪".

יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני הודה לחברת הכנסת לשעבר, מיכאל איתן על עבודתו היסודית בהקמת המערך. מנתוני המערך עולה כי דו"ח האו"ם לנושא ממשל זמין מיקם את ישראל במקום ה-16 בעולם מתוך כ-100 מדינות. גפני הוסיף ואמר "הממשלה חייבת להיערך למתקפת האקרים ולדאוג לכך שהמערכות הממשלתיות השונות, יהיו ערוכות לכל תרחיש אפשרי ע"מ להגן על כספי הציבור ופרטיותם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture