הדרך לחלוקה שוויונית בגידול ילדים? משרת אם תבוטל

עד היום הוענקה משרת אם באופן אוטומטי לנשים | המשרה תבוטל ותיקרא "משרת הורה" | מי שירצה לקבל שעות של משרה זו יצטרך להגיש בקשה מפורטת

אם עד היום יכלו אברכי הכולל לשבת וללמוד בנחת, בעוד נשותיהם יוצאות בבוקר לעבודה ב"משרת אם", או אפילו נשים שבעליהן אינם אברכים והן רוצות לעבוד מבלי שהדבר יבוא על חשבון הילדים, ההטבה הנוחה וההוגנת הזאת תתבטל בקרוב ממש, כך מדווח הבוקר "הארץ".

קרא עוד:

[postim]

עד היום נתפס הדבר כמובן מאליו, שהאם היא זו שאחראית על גידול הילדים ובטיפולם. כשהילד חולה חלילה, על פי רוב תהיה זו האם שתישאר איתו בבית. כעת, תחל רפורמה בנציבות שירות המדינה: הנציב, עו"ד משה דיין, החליט כי הזכויות שמגולמות במשרת אם לא יינתנו לאמהות באופן אוטומטי.

הזכויות שניתנו עד כה לנשים בלבד, כי נתפסו כמי שאחראיות לטפל בילדים קטנים. מעתה יוענקו גם לגברים, בהתאם לבקשה מפורטת שיכולים להגיש האם או האב. המשרה תכונה מעתה משרת הורה.

בהודעה של הנציב שהופצה אתמול (רביעי) למשרדי הממשלה, כתב דיין כי "העובדה שזכויות ההורות מוענקות באופן אוטומטי לאם מקבעת את מעמדה של האשה כאחראית לטיפול בילדים. תפיסת האשה כאחראית הבלעדית לטיפול בילדים מהווה חסם מרכזי, העומד בפני יכולתן של נשים להתקדם למשרות בכירות".

מתוך רצון הנציב להעניק שוויון לגברים ונשים, לא תהיינה יותר משרות אם באופן אוטומטי, אלא משרת הורה שתדרוש כאמור, בקשה מפורטת ולפיה יוענקו שעות המשרה המתבקשת.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו