בשל הכוונה לבטל את מענק הדיור, שביתה בערי הפריפריה

הממשלה עתידה לבטל את מענק 100 אלף השקלים לרוכשים דירה בפריפריה | ראשי הערים זועמים על הדבר שירחיק תושבים ויעודד הגירה שלילית | ערי הפיתוח והפריפריה שובתות בשל האיום

בשל כוונות הממשלה לביטול המענק על סך מאה אלף שקלים, אשר היווה עד כה גורם משיכה לפריפריה עבור תושבים רבים, מביעים ראשי הרשויות חשש כי המהלך יחליש את עריהן, שלטענתם סובלות כבר עכשיו מחוסר צדק חלוקי מתמשך. מהלך זה יבלום הגירה של תושבים חדשים אל הערים, ואף יעודד הגירה שלילית.

קרא עוד:

[postim]

בשל כוונה זו, הודיעו היום (שלישי) ראשי ערי הפיתוח והפריפריה, כי ישביתו את כל השירותים המוניציפליים בתחומי הרשויות. לא יבוצע פינוי אשפה, לא יתקיימו פעולות גבייה, וכל עבודה שוטפת של העירייה. מערכת החינוך תפעל כסדרה.

רשימת הרשויות המקומיות הצפויות לשבות היום כוללת את בית שאן, דימונה, מגדל העמק, מטולה, חצור הגלילית, יקנעם עילית, נתיבות, ערד, קרית גת, קריית שמונה, שדרות, טבריה, כרמיאל, מצפה רמון, נהריה, נצרת עילית, עכו, צפת, אופקים, אור עקיבא, אילת, אריאל, בית שמש, ירוחם, מעלה אדומים, מעלה אפרים, מעלות תרשיחא, עפולה וקרית מלאכי.

דוד בוסקילה, ראש עיריית שדרות ומנהל פורום ערי הפיתוח והפריפריה כתב מכתב אזהרה: "אנו מבקשים להתריע כי ההחלטה תפגע בצורה קשה בערי הפיתוח, ואף תוביל לקריסת התעשיות המתקדמות המועטות הפועלות בתחומן בשל מחסור בכוח אדם איכותי. דווקא כעת בשל מצוקת הדיור באזורי הביקוש, יש צורך לאומי לפיזור אוכלוסייה נכון וצודק. כדי להשיג מטרה זו, על הממשלה לקבוע סל תמריצים מתוקצב למהגרים לערי הפיתוח ולבני ולבנות המקום המבקשים להמשיך ולהתגורר בהן, ובטח שלא לפגוע במענק אשר ניתן עד כה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו