מקלב: לפיד משתמש בחרדים בכדי להסיט את אש הביקורת נגדו

כך אמר אמש ח"כ הרב אורי מקלב בנאום מעל דוכן הכנסת, במסגרת הסתייגות חברי הכנסת מחוק ההסדרים מלא הגזירות שהגישה הממשלה לכנסת והוסיף: "הגזירות הינם 'סיכול ממוקד' לשכבות החלשות ולמגזרים בישראל"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

"מעולם לא הוגשה הצעת תקציב כה קשה ועמוסת גזירות כמו הצעת התקציב הנוכחית הממוקדת נגד השכבות החלשות בישראל ומכניסה עשרות אלפי ילדים למעגל העוני". כך אמר אמש ח"כ הרב אורי מקלב (יהדות התורה) מעל דוכן הכנסת, במסגרת הסתייגות חברי הכנסת מחוק ההסדרים שהגישה הממשלה ואתמול החלה הכנסת בדיוניה.

קרא עוד:

[postim]‬‏

"הגזירות בתקציב מדלגות על העשירונים העליונים והקבוצות החזקות במשק ומתמקדות בהפיכת חייהם של השכבות החלשות בישראל לקשים הרבה יותר", אמר ח"כ הרב אורי מקלב והוסיף: "זהו אוסף של גזירות הזויות, דרקונית וקשות שלא היו כמותן מעולם, בוודאי שלא בריכוז כזה גבוה. התקציב הזה מתמקד באוכלוסיות חלשות, במגזרים ספציפיים ועושה להם סיכול ממוקד.

"בלא מעט מהגזירות אין כלל היגיון והם הפוכים מהשיקול הכלכלי", הסביר ח"כ הרב אורי מקלב לחברי הכנסת. "תראו את ביטול התקציב לתלמידי ישיבות סטודנטים מחו"ל. במקום לראות את התועלת שהם מביאים למשק ואת הכסף הזר שהם מביאים איתם, במקום לראות בזה כמחולל תיירות ומחולל עלייה, הממשלה מעדיפה לגדוע אותם. מבחינתם שלא יבואו ולא יסייעו למשק.

"התקציב הזה החל בחוסר יושר, מרמרה וחוסר אמיתות ביחס למה שמציעי החוק אמרו לפני הבחירות. הם שידרו סיסמאות וקלישאות ריקות מתוכן וממשיכים בכך גם עכשיו, כאשר מסתבר שאין לאמירות הללו שום קשר עם המציאות. הם דיברו על מעמד הביניים והצורך להוריד את מחירי הדיור בישראל ואת יוקר המחייה, אבל בפועל הם מבצעים בדיוק את ההיפך – הם פוגעים במעמד הבינוני והמעמד החלש, כאשר הדבר היחיד הנראה לנגד עיניהם הוא סעיפים שקשורים לאוכלוסייה החרדית.

"שר האוצר ומפלגתו הבטיחו פוליטיקה חדשה, אבל נשארו עם ספינים והם מסיטים את הדיון על הגזירות שעל סדר היום ומשתמשים בציבור שלם ובעליהם על הציבור החרדי כ'מגן אנושי', כדי לא לאבד את דעת הקהל. הם מכים בחרדים ללא רחם, כדי להסיט את דעת הקהל מהגזירות האמיתיות. זו התנהגות שאף שר אוצר מעולם לא נקט בה, בטח לא כזה שמתיימר לייצג ולדאוג לכלל האוכלוסייה.

"השיח וההתנהלות הציבורית של שר האוצר ומפלגתו הוא שיח מרמה והסטת הדיון למקום לגמרי לא כלכלי", הוסיף ח"כ הרב אורי מקלב. "אבל שאף אחד כאן לא יחשוב שהגזירות הללו מכוונות נגד ציבור מסוים. כשגוזרים על ילדים ומוסיפים עוד עשרות אלפי ילדים למעגל העוני, לא רק ילדי הציבור החרדי נפגעים. כשגוזרים על ביטול ההנחות בארנונה למי שלא משתכר מספיק, זה לא פוגע רק בציבור החרדי. כשמבקשים מנשים לצאת לעבוד אבל כדי לתת להם תמריץ של מעונות וצהרונים מתנים זאת גם במיצוי כושר ההשתכרות של הבעל – זה סותר את כל הרעיון של המעונות ופוגע לא רק במגזר החרדי.

"כאשר מדברים על מחירי הדיור ויוקר המחייה המאמירים ועושים בדיוק את הדברים ההפוכים שיבטיחו את עליית המחירים, פוגעים לא רק בציבור החרדי אלא גם בכלל השכבות החלשות והבינוניות", ציין עוד ח"כ הרב אורי מקלב. "כאשר מעלים את המע"מ על הדירות ומשרד האוצר מבקש להגיע ליעד של מיליארד שקל ממיסים על דירות, ברור שמחירי הדיור ימשיכו לזנק. כאשר מבטלים את המענקים לפריפריה ומכניסים את כל נושא הדיור לסחרור, גורמים לעליית מחירים. רק השבוע פרסם בנק ישראל את נתוני הזינוק במחירי הדיור בישראל.

"משרד האוצר מקצץ בקצבאות הילדים היום, אבל גם שם יודעים שהתוצאה תהיה הרבה יותר יקרה", הוסיף ח"כ הרב אורי מקלב. "ההתמודדות עם הפערים החברתיים שיעמיקו והעוני שיגדל אחרי הגזירות יעלו הרבה יותר מהכסף שנחסך בעקבות הקיצוצים.
"אבל כל אחת ומורשת הקרב והדימויים שלו", הוסיף ח"כ הרב אורי מקלב. "מי שצועק ודורש 'שיווין בנטל' אבל השירות המשמעותי היחיד שלו היה 'במחנה' התקשורת, ברור שהוא מסתער על הציבור החרדי ויורה בו בליסטראות ורפש רק כדי להסיט את הנושא הציבור ולהמשיך לגזור על הציבור גזירות קשות.

"אתם מדברים על צבא קטן וחכם, אבל מנסים לגרום לגיוס של ציבור שלם שאין לכם צורך, אין לכם תועלת מזה ואין לכם תקציב לזה, אתם רוצים שנשים יצאו לעבוד אבל סוגרים את הצהרונים. כשאתם מדברים על משהו אחד ומבצעים בדיוק את ההיפך, מתגלה הפרצוף האמיתי שלכם – להמשיך ולהכות בחרדים לשם הכאה", סיכם ח"כ הרב אורי מקלב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture