מעטפות עם מזומן נתפסו במשרדי עמותה מוכרת בירושלים

עמותה מוכרת וידועה בירושלים היתה אחד היעדים של מס הכנסה. בבדיקה במשרדי העמותה נמצאו מעטפות עם כספים במזומן, שלטענת מנהלי העמותה התקבלו כתרומה עבור ספרי לימוד ושכר לימוד, אך לא נרשמו מפאת קוצר זמן.

מעטפות הכסף בעמותה מוכרת. בשבוע האחרון בדקו משרדי מס הכנסה בירושלים כ-200 עסקים. משרד מס הכנסה ירושלים 1 ערך ביקורות ביום חמישי בשעות הערב והלילה והתמקד במרכזים למכירת אוכל, ומשרד מס הכנסה ירושלים 3, שערך ביקורות בשעות הבוקר התמקד באזורי המסחר והשווקים. תוצאות המבצע העלו כי חובת רישום ההכנסות יורדת ככל שיורד היום. בשעות הבוקר אי רישום ההכנסות עמד על 12% ובשעות הערב נתון זה הכפיל עצמו ל- 24%.

קרא עוד:

[postim]

לקראת ערב בשוק מחנה יהודה, מבקרי מס הכנסה כי בעסק אחד הרישום בקופה הוא סלקטיבי ולא כל כספי המכירות נרשמים כנדרש לפי החוק. בעל העסק תירץ את מעשיו בלחץ של לקוחות. הרישום הסלקטיבי היה בולט במיוחד במסעדה בשכונת גבעת שאול, בה "שכחו" כליל לרשום את הכספים שהתקבלו בתמורה לשירותי הקייטרינג. מנהל המסעדה מצדו גלגל את האחריות לפתחו של הבעלים. בעל בית קפה במרכז העיר שלא רשם כלל את ההכנסות הופתע שספריו נבדקים סמוך לשעת חצות וטען שהקופה מקולקלת.

בעת ביקורת במשרד להנהלת חשבונות נמצאו צ'קים מלקוחות בסך 4,500 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. מנהל החשבונות אמר כי התכוון לרשום אך לא הספיק; ובעל עסק למכירת פירות וירקות שנתפס באי רישום הכנסות אמר "אני רושם קבלה רק למי שמבקש".

עורכי הביקורת בירושלים נערכו כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו