הכול על השאלה הבוערת שמעסיקה את 13 הנציגים החרדים בעיריית ירושלים

מיקום של כבוד: מי יקבל את החדר עם הנוף הכי יפה? >> למה ייקבעו התקציבים לאגפי העירייה ללא החרדים, ומתי ידעו הנציגים איזה תפקיד קיבלו >> גם אחרי השבעת מועצת העיר: ירושלים הפוליטית עדיין סוערת >> וגם: מי יחליף את יהושע פולק בוועדת השמונה?

לאחר שבועות ארוכים של מתח, עליות ומורדות במשא ומתן, התכנסה ביום חמישי מועצת עיריית ירושלים לישיבה חגיגית ראשונה, שבמהלכה הושבעו 30 חברי מועצת העיר (למעט נציג 'אגודת ישראל', יעקב הלפרין, השוהה בימים אלו בחו"ל ויושבע בישיבת המועצה הבאה שתיערך בעוד שלושים יום) לכהן כחברי מועצה מן המניין לקדנציה שאורכה כחמש שנים.

קרא עוד:

[postim]

גם אווירת החגיגיות, התקרובת המהודרת  והלבוש השבתי – לא הצליחו להסתיר את האכזבה של הנציגות החרדית מתוצאות המשא ומתן. בסופו של דבר נכנסה הנציגות החרדית לקואליציית ברקת כשהיא נטולת הישגים משמעותיים, ובעיקר מסוכסכת, מפולגת וקרועה מאי פעם.

חילופי האשמות בין נציגי 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' בשאלה מי האשם בהישגים הדלים של המו"מ לא הוסיפו לאווירת החגיגיות, ואפילו התפקידים שהושגו לא חולקו במהלך הישיבה הראשונה, לאחר שנציגי הסיעות לא הצליחו להגיע להסכמות מי יכהן באיזה תפקיד.

אנשי סיעת יהדות התורה אחר חתימת ההסכם הקואליציוני עם ניר ברקת

מכיוון שהחוק העירוני קובע כי סגן בשכר חייב להחזיק בתיק כלשהו, חילק ראש העיר שני תיקים קטנים לשני הסגנים של 'יהדות התורה': יוסי דייטש וישראל קלרמן. החלוקה הסופית תיקבע במהלך החודש הקרוב ותאושר במועצת העיר הבאה.

נוף ירושלמי

בש"ס האווירה הייתה אופטימית בהרבה. המלחמה שניהלה 'יהדות התורה', או לפחות חלקים ממנה, על תיק החינוך, הסתיים בכישלון, והתיק עבר לידיו של צביקה כהן, שנראה היה כי החליק לתפקיד בטבעיות. גם שאר הנציגים מהסיעה, ביניהם יו"ר הסיעה בעירייה נתי לסרי, שקיבל את תיק קידום הנוער החרדי, אלי שמחיוף שיישאר בתפקיד יו"ר ש"ס בירושלים, מיכאל מלכיאלי, ונחמניאל סבן, שקיבל את תיק הארנונה ויהיה אחראי מהיום על כל הנחה שתעניק מהעירייה, נראו מסופקים מההישגים הקואליציוניים. סביר להניח, שאם סיעת 'יהדות התורה' לא הייתה עולה על בריקדות בנושא תיק החינוך החרדי, ההישג של ש"ס היה נראה בהרבה פחות דרמטי. האווירה, כך נראה, היא זו שקובעת.

הנושא המרכזי שמעסיק בימים אלו את חברי המועצה החדשים, לפחות עד שיקבלו את התיקים שבהם יעסקו בשנים הקרובות, הוא חלוקת החדרים. הקומה היוקרתית ביותר, היא הקומה השישית, שבה יושב ראש העיר. עד אתמול (א') ישב בלשכה המרווחת סגן ראש עיריית ירושלים היוצא, יצחק פינדרוס. החל מהיום ,יישב בה הסגן החדש-ישן, יוסי דייטש.

חיים אפשטיין עם ברקת

בקומה החמישית, והמעט פחות יוקרתית, ישבו שאר הסגנים החרדיים, ביניהם: ישראל קלרמן, צביקה כהן וחיים אפשטיין. מלחמה של ממש מתנהלת עדיין על חדרו של אלי שמחיוף הממוקם אף הוא בקומה השישית, ופונה למרפסת הנהנית מהנוף הכי יפה בעיר.

חברי סיעת ש"ס ישבו בבנין נפרד, בנין 4, בקומה השנייה, בסמוך לאמו של יו"ר הסיעה, נתי לסרי, הנחשבת לאחת מעובדות העירייה המוערכות והוותיקות ביותר. חברי 'יהדות התורה' ישבו קומה אחת מעליהם וייאלצו להתרגל לחדרים קטנים, ללא מרפסות.

תקציב ללא בקרה

המחלוקת על חלוקת התיקים צפויה להסתיים עוד השבוע, ו'דגל התורה' היא זו שאמורה לבחור ראשונה את התיק שבו היא מעוניינת. לאחר שהסיעות יחלקו ביניהם את התפקידים, תיעשה החלוקה הפנימית, כשהתיקים הנחשבים ביותר הם: אגף שפ"ע ותיק הבינוי שאותו קיבלה הסיעה לראשונה.

בשל העובדה שהתיקים טרם חולקו, לא משתתפים הנציגים בדיוני התקציב הנערכים בימים אלו, והתקציב של האגפים השונים ייקבע על ידי ראש העיר ואנשיו מבלי שיוועצו תחילה במחזיקי התיקים שטרם מונו לתפקידם. מעניין יהיה לעקוב אחר חלוקת הכספים לתיקים השונים, כספים שיקבעו במידה רבה כיצד ייראו חיי התושבים החרדיים בשנה וחצי הקרובות.

שמונה מי יודע

ועוד מספיחי הבחירות לעיריית ירושלים: הגוף המנווט של 'אגודת ישראל' – ועדת השמונה, – ועדת ההיגוי של אגודת ישראל הארצית –  צפוי לעבור בחודשים הקרובים רענון משמעותי. עד היום החזיקה סיעת 'שלומי אמונים' בשני נציגים מתוך השמונה. בחודשים האחרונים, לאחר שחבר הוועדה מטעם 'שלומי אמונים' ערק לסיעת 'בני תורה', צפויה הסיעה לבקש את החלפתו בנציג אחר.

נציגי ש"ס עם ברקת

השם המוביל להחלפתו של פולק, הוא מ"מ ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש, שהולך ומבצר את מעמדו בסיעה, כמספר שתיים. החילופין לא צפויים להיערך בתקופה הקרובה, זאת בעיקר בשל העובדה שאין שום סוגיה פוליטית המצריכה את כינוס הוועדה. אך גורמים בסיעה יודעים לספר כי בכינוס הראשון של הוועדה, ייערכו החילופים המתבקשים לאור השינויים במערכת הפוליטית.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה? יהדות התורה ירדו ל-7 או ש"ס ירדו ל-4?

טעות בכותרת שכתבתם 13 נציגים חרדים כשמצרפים לש"ס (5) ובני תורה(1) את השמיניה של ג' זה יוצא 14
ושוב תודה לJDN

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו