ברקת ירד לשטח • "אנו בקרב מול סופה נדירה בעוצמתה" | גלריה

העירייה הקימה בבנייני האומה מרכז קליטה וחירום אשר קולט את האנשים שפונו מצירי התנועה • "אנו פועלים כרגע בכל האמצעים כדי לחלץ את כל האנשים שנתקעו בסופה. רק לאחר שתגיע הפוגה ניתן יהיה לפתוח את צירי התנועה בעיר" || צילומים: אהרן והב - "חדשות 24"

ראש העיר ירושלים ניר ברקת קיים לאורך הלילה והבוקר הערכת מצב עירונית בשיתוף כל גורמי ההצלה והביטחון שחברו לעיריית ירושלים במהלך הסופה הפוקדת את העיר.

קרא עוד:

[postim]

ברקת גייס בלילה את צה"ל, משטרת ישראל וארגוני מתנדבים רבים לסייע בחילוץ ופינוי אנשים שנתקעו בצירי התנועה.

ברקת אמר כי "אנו פועלים כרגע בכל האמצעים כדי לחלץ את כל האנשים שנתקעו בסופה. רק לאחר שתגיע הפוגה ניתן יהיה לפתוח את צירי התנועה בעיר".

מעוצמת הסופה נחסמו צירי התנועה והכניסות לעיר, ואנשים רבים נתקעו לאורך צירי התנועה המובילים לעיר והצירים המרכזים בעיר.

כמו"כ פנה ברקת למפקד משטרת מחוז ירושלים וגייס את רכבי משמר הגבול לסייע בפינוי האנשים התקועים בצירי התנועה בנוסף, פנה ברקת לרמטכ"ל בני גנץ שהתגייס לסייע לפינוי האנשים באמצעות רכבי הצבא וכל מה שיידרש.

עיריית ירושלים החלה בפינוי וטיפול בכל האנשים התקועים בצירי התנועה בעיר בשיתוף משטרת ישראל צה"ל ומשמר הגבול.

טרקטורים ומפלסות של העירייה פועלים בשטח לחילוץ רכבים ואנשים תקועים. צה"ל מסייע ברכבי 4X4 ורכבי פינוי ופועל על צירי הכניסה לעיר – כביש 1 מאזור שורש וכביש 443 ממבוא חורון לחילוץ אנשים. משטרת ישראל התגייסה ופועלת באמצעות צוותים רכובים וצוותי יס"מ רגליים לסריקה ואיתור אנשים ופינויים למקום מבטחים יבש וחם.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת המנהל את כל הפעילות העירונית והמשותפת עם צה"ל והמשטרה אמר: "אנו נמצאים במערכה מול סופה נדירה שלא נראתה כמוה. אנו פועלים בראש ובראשונה במטרה להציל חיים ולחלץ את כל האנשים התקועים בצירים ואני מקווה שנשלים את המשימה בשעות הקרובות. אני מודה למפקד מחוז ירושלים יוסי פריינטי, לרמטכ"ל בני גנץ ולכל הארגונים המסייעים על ההתגייסות המהירה והראויה לשבח שהביא להצלת חיים".

העירייה הקימה בבנייני האומה מרכז קליטה וחירום אשר קולט את האנשים שפונו מצירי התנועה.

במהלך הלילה נקלטו בבניני האומה כ- 540 איש, חולצו 11 אוטובוסים של חברת אגד, מד"א טיפלו בכ- 350 קריאות ביניהם יולדות, נשים בהריון ותושבים שנזקקו לטיפול רפואי והקים מרכז טיפול בבנייני האומה. בית החולים שערי צדק נרתם ותרם טיטולים ומזון לתינוקות. העירייה סיפקה שמיכות, מזרונים ומנות חמות לאנשים שפונו לבנייני האומה. העירייה וכל כוחות ההצלה ממשיכים במאמצים ובפעולות לחלץ את כל האנשים.

העירייה והמשטרה קוראות לציבור להישמע להוראות ולהתפנות עם רכבי החילוץ וההצלה.

המשטרה אוסרת על הציבור להגיע לירושלים ולנסוע ברכבים פרטים בעיר עד לסיום הסערה. כבר אתמול משעות אחר הצהרים העירייה והמשטרה הודיעו בכל האמצעים כי אין לצאת ולנסוע עם רכבים פרטיים במהלך השלג הכבד.

דובר המשטרה מסר כי כוחות משטרת ישראל במחוזות ירושלים, ש"י ואגף התנועה שנערכו מבעוד מועד לקראת הסופה, פועלים רצוף מאתמול לסייע לעיריית ירושלים במאמציה לפינוי הצירים המובילים אל העיר.

כוחות המשטרה חברו לצה"ל ופיקוד העורף ומתמקדים בפעולות הצלה וחילוץ של נהגים התקועים עם רכבם, ומבצעים הכוונות תנועה וסגירות צירים כמתחייב מתנאי מזג האוויר. אנו קוראים להישמע להוראות המשטרה ומוקד העירייה ומדגישים פעם נוספת כי צירי הגישה אל העיר סגורים ולפיכך יש להימנע מלהגיע לכיוון הבירה.

פיקוד המשטרה מבצע הערכות מצב שוטפות בכל העת בהמשך למזג האוויר הקשה והחריג הפוקד את האזור, ובשעות האחרונות מבצע המפכ"ל רנ"צ יוחנן דנינו יחד עם גורמי הפיקוד הערכת מצב נוספת באגף התנועה בבית דגן.

מדוברות איחוד הצלה נמסר: "עשרות מתנדבים של 'איחוד הצלה' מסניף 'ירושלים' פעלו במהלך הלילה ברכבי שטח לחילוץ עשרות איש שנתקעו ברכבם בכניסה והיציאה לירושלים, וכמו כן העניקו טיפול רפואי ראשוני ללמעלה מ-250 אזרחים מחצות הלילה ועד לשעות הבוקר שסבלו מבעיות קור, חבלות ושברים עקב ההחלקה על השלגים, ותאונות דרכים שקרו עקב מזג האוויר".

זאב קשש יו"ר איחוד הצלה שהתגייס אף הוא למשימה סיפר: "בתחילת הערב ועד לשעות הקטנות של הלילה פעלתי יחד עם חובשים של הארגון ברכבי שטח לחילוץ אזרחים ויולדות שנתקעו בפקקים והצירים החסומים בכניסה והיציאה לירושלים, בהמשך הערב נכנסתי למוקד החירום לסייע בקבלת מאות הקריאות, הטלפון לא פסק מלצלצל מאנשים ששיוועו לעזרה הן רפואית והן הומניטירית, אני רוצה להודות לכל האזרחים שהתגייסו וסייעו לפעילות הלילה ברכבי השטח ורכבי 4+4 שהקדישו מזמנם למען הקהל הרחב שעדיין תקוע בכבישים, וקורא לאזרחים נוספים בעלי רכבי שטח מתאימים לנסיעה בצירים המושלגים שיכולים ומעוניינים לסייע לפעילות להתקשר בהקדם למוקד 1221 בכדי להצטרף ולסייע למאות האזרחים שעדיין למרבה הצער נצורים ברכבם ומשוועים לעזרה".

יצויין כי עד כה מתחילת מבצע השלג בשעות הבוקר של יום האתמול טופלו ע"י 'איחוד הצלה' כ-1000 אזרחים הן בסיוע רפואי וסיוע הומניטרי, עמדה של 'איחוד הצלה' הוקמה במרכז החירום שהוקם בבנייני האומה רופאים פארמדיקים וחובשים מעניקים סיוע רפואי לאזרחים שהגיעו למקום וזקוקים למענה רפואי עקב הקור העז במהלך הלילה. בשלב זה עדיין רכבי השטח פועלים בכדי לתת מענה לקריאות החירום שמתקבלות במוקד 1221 מכל טלפון.

על פי התחזית הצפויה להיום שלג כבד ימשיך לרדת בירושלים לאורך כל שעות היום ועד שבת בבוקר. כמו כן קיימת סכנת קפיאה של הצירים והמדרכות. הציבור מתבקש שלא להגיע לירושלים ולא לנסוע ברכבים פרטיים במהלך השלג.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ידענו טוב במי אנחנו בוחרים

ראש עיר עם אחריות שדואג לכולם!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו