ברק מציע: "רק ה'עילויים' יישארו ללמוד תורה והשאר – שירות לאומי"

לאחר שאתמול קרא ברק לביטול הסדר תורתו אומנותו בחוק טל מציע היום קוקטייל אחר: "רק העילויים ימשיכו בלימודי התורה" • השאר: לצבא או לשירות לאומי בלבד • הישיבות כבר אינן אופציה

מכת ברק: שר הביטחון אהוד ברק שמתכוון לתמוך בהארכה של חוק טל רק לשנה אחת בלבד, ולאחריה הוא מבקש לבטל את הסדר 'תורתו אומנותו', מנסה 'להסתחבק' (מה שהוא לא יודע לעשות) עם הצהרותיו לטובת כל הצדדים הפוליטיים ומציע פשרה חדשה שכביכול לא תקעקע את הסטטוס קוו.

על פי הצעתו של ברק היום (ג'): "רק ה'עילויים' של בני הישיבות יוכלו לקבל פטור על מנת להמשיך ללמוד תורה, כאשר השאר ייאלצו לבחור בין גיוס מלא של שלוש שנות שירות בצה"ל (כולל שירת נשים) לבין השירות הלאומי".

קרא עוד:

[postim]

שר הביטחון כינס הערב את בכירי המשרד לדיון בעניין הסדר חוק טל, ואמר כי הוא מתכוון להציע לממשלה את המתווה הייחודי שלו להסדר בני הישיבות מול צה"ל. לדבריו, "במסגרת הצעת החוק יינתן מעמד מיוחד בהיקף שייקבע לשימור עתודת עילויים בלימודי התורה".

המשמעות: רק בודדים שייבחרו על פי קריטריונים מסוימים יורשו להישאר ללמוד ואילו השאר יגויסו לשירות המדינה במקום לשקוד על תלמודם. ברק אמר כי הוא מונחה "ברוח החלטת ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון".

שר הביטחון יציע לממשלה להאריך את החוק בשנה בלבד, שלדבריו תשמש לגיבוש "הצעת חוק שתסדיר באופן שוויוני וראוי את חובת השירות המוטלת על כלל אזרחי המדינה, הן בשירות צבאי והן בשירות אזרחי. הכוונה היא כי במהלך השנה הקרובה יתגבשו פרטי ההסדר דרך דיאלוג ושיח ראוי בין כלל הגורמים הנוגעים בדבר".

אין זו הפעם הראשונה בה מציעים חברי הכנסת לקבוע רף אינטלקטואלי לזכות הנשגבת לשבת בישיבה וללמוד.

גם חברת הכנסת וילף מסיעתו של ברק (העצמאות) ביקשה מחברי הכנסת לכפות לימודי ליב"ה על כל המוסדות החרדיים, כשרק "חמישה אחוז נבחרים" מן התלמידים, שייבחרו על ידי ראש הישיבה – יוכלו להמשיך לשקוד על תלמודם.

הצעת החוק של וילף לא עברה, כיוון שהיא מהווה פגיעה של ממש בסטטוס קוו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זכור מה יעץ עליך ברק…

שונא ישראל

עפרא לפומיה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו