צה"ל תקף ברצועה: פעיל טרור נפצע קשה

טרוריסט שרכב על אופנועו הותקף על ידי חיל האוויר ונפצע באורח קשה: השב"כ: הוא היה אחראי לירי רקטות לעבר יישובי הדרום מרצועת עזה ומחצי האי סיני". שר הביטחון: "נמשיך לבצע פעולות סיכול".

בעקבות ירי הרקטות בימים האחרונים לעבר אשקלון והמועצה האזורית אשכול, ביצע חיל האוויר פעולת סיכול הבוקר ברצועת עזה.

בתקיפה נפצע קשה פעיל הטרור עבדאללה חרטי בן 28, שלפי השב"כ היה אחראי למספר רב של פעולות איבה כנגד מדינת ישראל.

בין היתר נטל חרטי חלק בירי רקטות לעבר יישובי הדרום מרצועת עזה,ף כמו גם ירי שבוצע מחצי האי סיני וכוון לעבר העיר אילת.

הפעיל שנפצע בתקיפה היה חבר בארגון ג'יהאד, והיה מקושר גם עם הארגון 'אנסאר בית אל מקדס' הפועל בחצי האי סיני. הוא הותקף הבוקר בעת שרכב על אופנוע בדיר אל בלח שבמרכז רצועת עזה.

מקורות פלסטיניים אישרו כי חרטי אכן נפצע בתקיפה, אך טענו כי אדם נוסף נפצע מהירי. יש לציין שתקיפת אופנוע נחשבת לפעולה מורכבת הדורשת דיוק רב, שכן רוכב האופנוע יכול לבצע תמרונים גם לאחר שיגור הטיל לעברו.

שר הביטחון משה בוגי יעלון פרסם הבוקר הצהרה לאחר תקיפת המחבל ברצועת עזה: "צה"ל ושירות הביטחון הכללי פגעו לפני שעה קלה בפעיל טרור מרצועת עזה, שמעורב בפיגועים ובירי רקטות לעבר ישראל, בין היתר לכיוון אילת" כתב שר הביטחון.

השר יעלון הוסיף: "לא נסבול את שיבוש חיי אזרחנו ונפעל בעוצמה אל מול כל מי שיפגע או ינסה לפגוע במדינת ישראל".

"נמשיך לרדוף בנחישות אחר כל פעיל טרור שינסה לפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל, ונגרום לו לשלם מחיר כבד מאוד. אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש ברצועת עזה, ואם הוא לא יידע לכפות את מרותו בשטחו, נדע לגבות גם ממנו מחיר".

שר הביטחון סיים את הצהרתו במסר לאזרחי ישראל: "נמשיך לפעול באחריות ובשיקול דעת כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל ועל שגרת חיים תקינה בדרום".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה לפעולת הסיכול בעזה, ואמר: "מי שפגע בנו או מי שמתכוון לפגוע בנו, דמו בראשו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו