פעילים נגד טיבי: "יש להוקיעו ולהושיבו מאחורי סורג ובריח"

זעם בימין נגד התבטאויותיו של ח"כ אחמד טיבי • ח"כ חסון: "דבריו של טיבי מראים על זילות בחיי אדם" • פעילי ימין: "לא ייתכן שאדם המסית לרצח יהודים יושב בכנסת"

נאומו השערורייתי של הח"כ הערבי אחמד טיבי, במהלכו שיבח את השאהידים, עורר סערה גדולה בקרב מפלגות הימין.

חבר הליכוד עו"ד יוסי פוקס וח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) דרשו מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגד טיבי, ולשלול ממנו את האפשרות להתמודד בבחירות הבאות לכנסת.

מאות פעילי ימין חתמו על עצומה שהופצה ברשת וקוראת להגיש תלונה על הסתה ברצח נגד חבר הכנסת.

"דבריו של טיבי מראים על זילות בחיי אדם"

"טיבי מותח את חופש הדיבור עד קצה גבול היכולת. כשתפקע סבלנות הציבור והכנסת, והחופש הזה ייפגע פגיעה אנושה, יוכל רק להאשים את עצמו", התריע ח"כ נחמן שי (קדימה).

ח"כ יואל חסון, מתח גם הוא ביקורת חריפה: "טיבי, שמתהדר בכך שהוא יודע עברית טוב יותר מהיהודים, נראה כי בערבית 'העברית' שלו קיצונית אף יותר. דבריו של טיבי מראים את הזילות שלו בערך חיי אדם וזאת נוכח דברי ההלל שהוא מרעיף על אותם מרצחים שגדעו חיים של חפים מפשע. נראה שטיבי מיום ליום הופך עצמו למנהיג שוליים קיצוני".

עו"ד יוסי פוקס, מראשי המחנה הלאומי בליכוד, פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד טיבי. גם ח"כ מיכאל בן ארי פנה ליועץ וינשטיין בבקשה דומה. פוקס אף פנה ליו"ר ועדת הבחירות, השופטת איילה פרוקצ'יה, בדרישה לפסול את טיבי מלהתמודד בבחירות הבאות.

"אם לא תהיה תגובה הוא עוד עלול ליישם את רעיונותיו הפשיסטיים"

פעילי ימין הפיצו ברשת עצומה, הקוראת להגיש נגד טיבי תלונה במשטרה על הסתה לרצח. מאות חתמו על המסמך, רבים אחרים הגיבו בגנות טיבי על גבי עמוד הפייסבוק של העצומה.

יוזם המהלך, יצחק וסרלאוף בן ה-19 מירושלים, אמר: "לא ייתכן שאדם שמסית לרצח יהודים יושב בכנסת ומקדש את המרצחים המתועבים שרצחו אלפים מאזרחי ישראל. אדם מרושע זה יש להוקיע ולהכניס מאחורי סורג ובריח".

עוד הוסיף יוזם המהלך: "אם לא תהיה תגובה על ביטויי שנאה אלה, הוא עוד עלול ליישם את רעיונותיו הפשיסטיים. אנו קוראים לכל העם, מימין ומשמאל, להתאחד ולמצות את הדין עם המחבלים בעלי החליפות היוקרתיות".

ח"כ אחמד טיבי הושעה למשך שבוע מישיבות המליאה בכנסת נוכח דבריו הפוגעניים נגד ח"כ אנסטסיה מיכאלי בעקבות תקרית 'כוס המים'. כנראה שטיבי – שהתנגד להשעייתו, רצה לתת סיבה מוצדקת יותר להשעייתו מהכנסת.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האיש הזה שיושב בכנסת ואוכל ושותה מהבאר ששמה הוא מדינת ישראל ואנחנו משלמיהמיסים משלמים את משכורתו חצה את הקווים במה שמותר בחופש ביטוי כשהוא מנצל את חסינותו ואת מעמדו ונוסע לרמאללה ושם נותן את נאום ההסתה שלו מעודד אלפי ערביי ישראל ופלשתינים להיות שהידים אם השעו לשבוע יש להשעות אותו לצמיתות כי האיש מקומו מאוחורי סורג ובריח. ואם אנחנו רוצים להיות מדינה חפצת חיים אזי שיש לפתוח בהליכים להסרת חסינות ושלילת כל ההטבות והזכויות שמגיעות מתוקף היותו ח"כ בכנסת ישראל. כי אמת היא תורת בר כוכבא גם בנפול ביתר (אורי צבי גרינברג). האיש הזה חצה את כל הקווים במסגרת החופש הביטוי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו