כוחות צה"ל חשפו מנהרה ברצועה

כוחות של חיל ההנדסה חשפו אמש מנהרה מרצועת עזה לישראל • הזרוע הצבאית של חמאס: זו מנהרה ישנה

מספר חודשים לאחר גילויה של המנהרה שנחפרה ע"י החמאס תחת קיבוץ 'עין השלשה', נחשפה ביום שלישי, ע"י כוחות צה"ל מנהרת טרור אשר חדרה לשטח מדינת ישראל באזור דרום רצועת עזה.

כוחות מחיל ההנדסה הקרבית בצה"ל חשפו השבוע מנהרת טרור אשר חדרה לשטח מדינת ישראל באזור דרום רצועת עזה. בצה"ל מציינים כי ימשיכו לפעול בנחישות לאיתור כלל המנהרות באמצעות מומחיות ויכולות שנצברו לאורך השנים.

ככל הנראה מדובר במנהרה ותיקה יחסית למנהרה הקודמת שנמצאו בה חומרי בנייה להארכתה.

גורמים בצה"ל אמרו כי צה"ל רואה במנהרת הטרור פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל והפרה בוטה של הבנות מבצע "עמוד ענן". ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות.

מנהרה עזה

מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן, התייחס לחשיפת המנהרה הנוכחית וציין כי "אנחנו עושים כל מאמץ על מנת לאתר את מנהרות התופת ובפרט מנהרות שמכוונות לכוון ישובים". בהתייחסו להמשך המאמצים המבצעיים במאבק מול גורמי הטרור, אמר כי "נמשיך בהתמדה ובנחישות, עם המומחיות והידע שצברנו עד כה, עד שנחשוף את כל המנהרות ונשמיד אותן".

לדבריו, נושא המנהרות נמצא בראש סדר העדיפויות, ונעשית עבודה שוטפת לחשוף אותן ולסכלן יום יום. עוד חשף מפקד פיקוד הדרום כי ארגון הטרור חמאס משקיע מאמצים רבים במנהרות, "זאת במקום להשקיע את המשאבים והמאמצים האלה לבניין הכוח ולרווחת האוכלוסייה", הבהיר. "המנהרה הזו היא מנהרה היא מנהרה אסטרטגית, ורק בימים האחרונים אנשי החמאס היו בתוכה", הדגיש אלוף תורג'מן.

בחודש אוקטובר 2013 חשף צה"ל מנהרת טרור דומה שנחפרה מדרום רצועת עזה, בשטח הפלסטיני, אל תוך השטח הישראלי – בסמוך לקיבוץ עין השלושה. המנהרה שנחשפה אז הייתה בעומק של כ-15 מטרים מתחת לפני האדמה, ובאורך של שני ק"מ. נחשפו בה אמצעי תאורה ושרידי מזון, והיא ככל הנראה נועדה להעביר מחבלים או חיילים חטופים מצד לצד.

שר הביטחון מסייר לפני חודשים אחדים בגבול הרצועה וצופה אל מנהרה שהתגלתה על ידי צה''לשר הבטחון מסייר במנהרה שנתגלתה ליד קיבוץ 'עין השלשה'.

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, הציג בעבר את איום מנהרות התופת כתרחיש שצה"ל ייאלץ להתמודד עמו במלחמה הבאה. בנאומו במרכז בגין סאדאת בשנה שעברה ציין הרמטכ"ל כי "היא [המערכה] יכולה להיפתח במנהרת תופת שתביא לקריסת גן ילדים".

לאורך שנת 2013 אותרו ונחשפו שלוש מנהרות, שנחפרו בסמיכות יחסית אל גדר המערכת ברצועת עזה. ארגון הטרור חמאס משתמש במנהרות הן כדי להפעיל מטענים כנגד חיילי צה"ל והן בניסיון לחדור לשטח ישראל ולבצע פיגוע, או לחטוף חיילים.

דובר צה"ל הודיע כי צה"ל ימשיך ויפעל בנחישות לאיתור כלל המנהרות באמצעות מומחיות ויכולות שנצברו. בצה"ל רואים במנהרת הטרור פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל והפרה בוטה של הבנות מבצע "עמוד ענן". ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות.

דובר גדודי "עז א-דין אל קסאם", הזרוע הצבאית של החמאס, כינס מסיבת עיתונאים, בה ניסה לגמד את הישגי הצבא, אבו עוביידה טען כי אין מדובר בהישג מויעיני של צה"ל וכי מנהרה זו כבר נחשפה והופצצה בעבר, לאחר הפיצוץ היא עברה שיפוץ ע"י החמאס ואילו עתה, בעקבות סחפי קרקע שנגרמו ע"י הגשמים היא נתגלתה מחדש.

shabbbb11

הדובר טוען כי "ההיסטריה התעמולתית הישראלית נגד המנהרות נועדה להכשיר את דעת הקהל הישראלי והערבי לתקיפות בעזה, אך אנו לא ניכנע" כדבריו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו