בוטלה הפעימה הרביעית בשחרור המחבלים

בתגובה לצעדיה החד-צדדיים של הרש"פ, הודיעה השרה לבני כי ישראל מבטלת את הפעימה הרביעית שהתעכבה עד כה • הפלסטינים, מנגד, הציבו רשימת דרישות דמיונית שישראל לא תוכל להסכים לה

הממונה על המשא ומתן עם הפלסטינים, השרה הגב' לבני, אמרה אודות תוצאות הפגישה הבהולה שהתקיימה אמש, "בעקבות חתימת הפלסטינים על האמנות הבינלאומיות נוצרו תנאים חדשים שאינם מאפשרים לישראל לשחרר את האסירים הביטחוניים במסגרת הפעימה הרביעית".

על פי דיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", בכירי הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת ומחמוד אל-עלול הציגו אמש שבעה תנאים להמשך המו"מ מעבר לסוף החודש: התחייבות בכתב של רה"מ בהכרה ישראלית בגבולות 67 כולל מזרח ירושלים כבירה, שחרור 1,200 מחבלים מהכלא, בהם גם מרוואן ברגותי, הסרת הסגר על עזה, הפסקת הבנייה הישראלית במזרח ירושלים, הסכמת ישראל לחזרה מסויימת של פליטים ומתן אישור לאיחוד משפחות ליותר מ-15 אלף פלסטינים, הפסקת כניסת כוחות צה"ל לביצוע מעצרים וחיסולים בשטחי C.

בנוסף, למרות הצהרתה על רצונה בהמשך מאמציו של שר החוץ הפלסטיני, הודיעה היום הרשות הפלסטינית באמצעות נציגה באו"ם כי בכוונתה להמשיך לשלוח בקשות הצטרפות ליותר מחמש-מאות אמנות וארגונים בינלאומים בתקופה הקרובה, ויושב ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני עריקאת איים כי הרשות תגיש תלונה לבית הדין הבינלאומי בהאג נגד ישראל אם תמשיך בהסלמה הנוכחית, לטענתו.

קרא עוד:

[postim]

מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי אמר כי הוא מאוכזב מאד מהתנהגותם של שני המדדים, קרי הוסיף כי ארה"ב עשתה ככל שביכולתה כדי להושיב את הצדדים למו"מ רציני במשך החודשים שחלפו, אך וושינגטון לא תיטול את ההכרעות במקומם, על המנהיגים לעשות זאת בעצמם.

קרי הדגיש כי המשא ומתן הנוכחי בין ישראל לפלסטינים נמצא בשלב קריטי, לדבריו "תהיה זו טרגדיה לשני הצדדים להחמיץ הזדמנות לדיונים על סוגיות הליבה",

דובר הבית הלבן, גיי קרני אמר כי ביטול שחרור האסירים מציב אתגרים חדשים במו"מ, אך הם בגדר עיכוב מהותי ולא פיצוץ השיחות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו