פניות לארה"ב: שחררו את פולארד לפסח

ארגון אלמגור שגרו מכתב לנשיא ארה"ב שישחרר את פולארד • ח"כ מנחם אליעזר מוזס: אם ארצות-הברית היא באמת ידידתנו, שלא תקשור את שחרורו של פולארד בשחרור של מאות מחבלים

המשפחות השכולות וארגון אלמגור שיגרו לנשיא ארצות הברית ברק אובמה מכתב בקשה לשחרורו של יהונתן פולארד.

קרא עוד:

[postim]

במכתב כתבו המשפחות לנשיא, כי ישחרר את פולארד כמחווה לאלו שאיבדו את היקר להן מכל ונאלצו לראות את רוצחי יקיריהן משתחררים, ושסיום הטרגדיה של פולארד תהווה בשבילן לפחות קמצוץ של נחמה.

ח"כ מוזס העלה את הנושא בדיון הפגרה

בקול מלא רגש ואהבה לאח יהודי הנתון בשביה בחג החירות, השמיע ח"כ מנחם אליעזר מוזס מעל דוכן הכנסת את בקשתו מארה"ב "ידידתנו" לחון את פולארד.

"בעוד שבוע ישב עם ישראל לליל-הסדר, כל אחד יחגוג את הסדר בביתו ובמשפחתו, למעט אזרח אחד, יהונתן פולארד, שיבלה לכאורה את ליל-הסדר הזה, ליל-הסדר ה-30, כמו ב-29 השנים האחרונות, בין חומות הכלא.

מוזס פנה בנימה אישית ליו"ר יולי אדלשטיין: "מיותר לומר לאדוני היושב-ראש, שהיה אסיר ציון, מה זה להיות בבית כלא ומה זה להיות בליל-הסדר בבית הכלא, כשכולם יושבים בשולחן החירות והאסיר נמצא בכלא. וזה שנת ה-30 שיהונתן פולארד יושב בכלא, ובשנים האלה נפטרו אביו ואמו ולא אישרו לו אפילו את הדבר ההומני ביותר, להשתתף בהלוויית ההורים ולאפשר לומר עליהם קדיש, לשבת שבעה ולנהוג בהם דיני אבלות. קצרה בינתי מלהבין איך אפשר ככה להתעלל בבן-אדם.

"כיום הוא כבר מתקרב לגיל 60, מחצית מימיו הוא אסיר, גופנית הוא סובל ממחלות רבות ובשנתיים האחרונות בלבד הוא אושפז חמש פעמים בטיפול נמרץ. כמה אפשר להתעלל באדם חי? איפה כל ארגוני זכויות האדם למיניהם?" תמה חבר הכנסת מוזס.

בסיום דבריו אמר מוזס "אם ארצות-הברית היא באמת, היא באמת ידידתנו, שלא תקשור את שחרורו של פולארד בשחרור של מאות מחבלים בפעימה הרביעית. לאחר 30 שנים בכלא, שתשחרר אותו בלי תנאים, שאת חג הפסח תשע"ד יוכל לחגוג בעזרת השם בביתו ובתוכנו עם כל עם ישראל".

הכניסה לכלא בו נמצא יונתן פולארד | AFP

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו