תא"ל נדב פדן מונה למפקד עוצבת "הפלדה" בפיקוד המרכז

תא"ל נדב פדן יחליף את תא"ל מוטי ברוך, ששימש כמפקד העוצבה במשך שנתיים • מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון: "צה"ל נמצא בתקופה מאתגרת, והטלטלה האזורית צפויה ללוות אותנו גם בהמשך"

אמש (חמישי) מונה תא"ל נדב פדן למפקד עוצבת "הפלדה" בפיקוד המרכז, בטקס שנערך במעלה אפרים.

אירוע החילופים נערך במעמד מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון; מפקד עוצבת "הפלדה" היוצא, תא"ל מוטי ברוך, ובכירים נוספים.

מפקד הפיקוד הודה לתא"ל ברוך על שנתיים של פיקוד וציין כי "הובלת את העוצבה להישגים רבים…הטמעת בפקודיך את חשיבות התמרון, הגמישות, ההקפדה על מקצועיות ובטיחות. בכך, הטמעת גם את היכולת להתמודד עם האתגרים בכל אחד מגבולותינו".

קרא עוד:

[postim]

בהמשך, בירך אלוף אלון את תא"ל פדן עם כניסתו לתפקיד. "היכרותנו החלה כמעט מיום גיוסך ליחידה. אתה מקבל לידיך עוצבה ערוכה ומוכנה למשימותיה. אני סמוך ובטוח כי בכישוריך ובתבונתך תדע להוביל אותה להישגים נוספים, בייחוד בתקופה המאתגרת העוברת על צה"ל והטלטלה האזורית הצפויה ללוות אותנו גם בהמשך", הדגיש מפקד פיקוד המרכז.

תא"ל נדב פדן התייחס בנאומו בטקס ליתרונותיה של העוצבה עליה יפקד. "העוצבה היא סמן ימני לשורות צה"ל, והיא מעצבת את הנורמות המבצעיות והערכיות בכל קשת העשייה. מיטב המפקדים משרתים בה, והיא מצוידת באמל"ח מתקדם. המבחן שלנו יהיה מבחן המעשה", קבע תא"ל פדן והוסיף כי "אני תקווה שנשכיל להמשיך ולהצעיד אותה בנתיבים שהובלו על ידי קודמינו, ולפרוץ חדשים למול אתגרי העתיד. זו זכות ואחריות גדולה, ואני מאחל לנו שנדע לעמוד באתגר במקצועיות ובענווה".

מפקד עוצבת "הפלדה" היוצא, תא"ל מוטי ברוך, אמר כי "מעבר להתרגשות שאוחזת בי, אני מלא תחושת סיפוק והצלחה. קבענו יחד בתחילת הדרך כי העוצבה תהיה אחת מהמובילות בצבא ההגנה לישראל – מוכנה למלחמה בכל עת, גמישה להפעלה בכל זירה, חותרת לניצחון ולהכרעה".

בסיכום דבריו, ציין תא"ל ברוך כי "מדובר בעוצבה מרכזית, המתפקדת כעוצבת הכרעה רב-זירתית. מעבר לכך, בשל היותה עוצבה סדירה, היא מצוידת באמצעי הלחימה הטובים ביותר. היא מצטיינת באנשים, במפקדים ובחיילים – בסדיר ובמילואים, אשר משרתים בה".

תת-אלוף נדב פדן התגייס בשנת 1986 לסיירת מטכ"ל, אליה חזר בהמשך כקצין והתקדם בה עד לתפקיד מפקד פלגה. לאחר עשור, שימש במשך שלוש שנים כמפקד גדוד "גרניט" של חטיבת ה"נח"ל". ובהמשך כיהן בתפקידי פיקוד נוספים, מפקד גדוד "גפן" בבית הספר לקצינים, בה"ד 2, מפקד יחידת "דובדבן", מפקד החטיבה המרחבית "עציון", מפקד על בית הספר לקצינים, בה"ד 2, נספח זרוע היבשה בוושינגטון, סגן מפקד עוצבת "געש", מפקד עוצבת "אדום".

תת-אלוף נדב פדן הינו בוגר תואר ראשון בעיצוב לתעשייה ופילוסופיה. והוא אב לשלושה ילדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו