יעלון: הצד הטורקי לא בשל לפיוס

בית משפט בטורקיה הורה על הוצאת צווי מעצר לארבעה בעלי תפקידים בכירים בצבא, ביניהם הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי • יעלון: "לצערי אין שם בצד הטורקי בשלות להביא להסדרת העניין, והאירוע הזה הוא חלק מהמערכה שמתנהלת מסיבות פנימיות טורקיות"

שר הביטחון, בוגי יעלון, חיווה את דעתו בעקבות הפרסומים על הוצאת צווי מעצר נגד בכירים ישראליים בצה"ל שפיקדו במבצע ההשתלטות על המרמרה.

בתשובה לשאלת כתבים אמר יעלון "כמובן שאנחנו מצרים על כך. זה נראה יותר פוליטי מאשר משפטי. אני מקווה שהעניינים עם טורקיה יסתדרו. אנחנו היינו מוכנים לסדר את העניין עם טורקיה ולהסדיר את היחסים איתם. אני הייתי מעורב בזה אישית.

לצערי אין שם בצד הטורקי בשלות להביא להסדרת העניין, והאירוע הזה הוא חלק מהמערכה שמתנהלת מסיבות פנימיות טורקיות, ומסיבות אחרות. ואף על פי כן, יחסי המסחר והיחסים הכלכליים הם ברוכים, ללא שום קשר, ואני מקווה שגם ברמה הדיפלומטיות, היחסים בין המדינות ובין הממשלות ישתפרו בעתיד".

קרא עוד:

[postim]

בית משפט בטורקיה הורה אמש על הוצאת צווי מעצר לארבעה בעלי תפקידים בכירים לשעבר במערכת הביטחון הישראלית בשל מעורבותם בפרשת ההשתלטות על הספינה הטורקית המכונה המרמרה במסעה הבלתי חוקי לחופי-עזה.

עיתון טורקי דיווח כי בין ארבעת הבכירים הביטחוניים מישראל להם הוצאו צווי מעצר בבית המשפט בטורקיה נמצא גם הרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף במילואים גבי אשכנזי, מפקד חיל הים לשעבר אליעזר מרום, וראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין.

בתוך כך דווח כי אחד הפצועים ממשט הסיוע למחבלים מת בימים האחרונים מפצעיו, ובכך עולה מספר הרוגי המרמרה ל-10.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו