ריבלין מול שטרית: מה יצביעו החכי"ם החרדים?

האם הח"כים החרדים יכריעו? לקראת הסיבוב השני בבחירות לנשיאות גוברת הדרמה בכנסת, סביב קולות הח"כים שהצביעו לשלושת המועמדים שלא עלו לסיבוב השני.

הבחירות לנשיאות המדינה – הסיבוב השני: בשעה זו מתמודדים חברי הכנסת מאיר שטרית ורובי ריבלין בסיבוב השני לתפקיד נשיא המדינה.

יצוין כי סיעת ש"ס התכנסה בחדר הסיעה  במשכן הכנסת, שם דנו החכי"ם באשר להצבעה בסיבוב השני. רבים מחברי הכנסת הספרדיים העלו טענות נגד רובי ריבלין כאשר הם מבקשים לתמוך במאיר שטרית המזוהה יותר עם החרדים, וכמובן איש עדות המזרח, אותם מייצגת ש"ס.

נשיאות 2014  - AFP (8)

בסיום הדיון קיים יו"ר ש"ס אריה דרעי שיחת טלפון עם מועצת חכמי התורה שהחליטה לקבל את המלצתו ולאפשר חופש הצבעה לחברי הכנסת גם בסיבוב השני.

יצוין כי בש"ס הבטיחו בערב הבחירות כי מועצת חכמי התורה תחליט בסיבוב השני על הצבעה עבור אחד המועמדים, אך לאחר שהבינו כי לא כל חברי הכנסת יצביעו עבור המועמד בו הם ייתמכו הם החליטו להעניק חופש הצבעה.

ב'דגל התורה' התקיימה התייעצות בלשכתו של ח"כ גפני כאשר ההערכה כי המפלגה תתמוך ברובי ריבלין בסיבוב השני. עם זאת, בסיום ההתייעצות החליטו הח"כים להמשיך לשמור על עמימות באשר לאופן הצבעתם בסיבוב השני.

מנגד, חברי הכנסת של 'אגודת ישראל', יעקב ליצמן, מנחם אליעזר מוזס וישראל אייכלר, יצביעו בסיבוב השני עבור רובי ריבלין.

במקביל, בכנסת מתחוללת לה דרמה עם אפשרות של מהפך ברגע האחרון, וזאת בשל כך שהרבה מחברי הכנסת שהצביעו לדליה דורנר ודליה איציק (41 קולות) יצביעו ככל הנראה בסיבוב השני למאיר שטרית.

במחנה ריבלין לא מבינים איך קרה שבסיבוב הראשון לא קיבל את הקולות שהיו ניראים מובטחים לו לכאורה,
ומבינים שהמירוץ הפך לצמוד ביותר.
בסביבתו מקוים להשלים זאת בסיבוב השני בגדול, ולברך על המוגמר.

בשעה הקרובה תהיה הערכה יותר ברורה
לאן הולכים פני הדברים.
עדכונים בהמשך.נשיאות 2014  - AFP (5)נשיאות 2014  - AFP (3)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו