בעקבות החטיפה: קו חדש שמספרו 409 יפעל בין בית שמש לגוש עציון

סגן ראש עיריית בית שמש ויו"ר ועדת התחבורה העירונית שמואל גרינברג: "תפקידנו לעשות הכל שכל הורה וכל תלמיד יהיו רגועים וכי ניתן להגיע הביתה בשלום בלי להזדקק לטרמפים שלמגינת לב כולנו רואים את השלכותיהם"

חטיפתם של שלשת תלמידי הישיבה שהמתינו לטרמפ בגוש עציון, הביאו לזירוז אישורו של קו חדש בין גוש עציון לבית שמש, קו תחבורה חיוני ביותר שכבר הגישו בקשות להפעלתו בעבר, אבל עתה לאחר החטיפה והביקורת הציבורית על העדר תחבורה מסודרת בישובי גוש עציון, הביאו את משרד התחבורה לאשר את הקו החדש שיופעל ע"י חברת אגד ומספרו יהיו 409.

סגן ראש עיריית בית שמש ויו"ר ועדת התחבורה של העירייה שמואל גרינברג אומר, "את הבקשה להפעלת הקו הגשנו לפני זמן רב, הגיעו אלינו בקשות מצד הורים מגוש עציון שילדיהם לומדים במוסדות החינוך בבית שמש וכן להפך, ובהעדר תחבורה סדירה נאלצו לנסוע עם טרמפים, עם כל הסכנות שיש בדבר. משרד התחבורה אכן הכיר בנחיצות שבפתיחת הקו וכבר אישר אותו, אך אישור תקציבי טרם הגיע. עתה לאחר החטיפה שאירעה באזור, כאשר שלשת הנערים היו בדרכם לכיוון בית שמש, וממנה לקחת קו תחבורה לבתיהם, היה בכך זרז חשוב לקבל האישור התקציבי והיציאה לדרך של הקו החדש".

הקו החדש יחל לפעול כבר השבוע ביום שלישי, ה-1/7, ובשלב ראשון יבצע 2 נסיעות בבוקר ב 6:00 וב-7:00 מגוש עציון לבית שמש, ו-2 נסיעות אחה"צ מבית שמש לגוש עציון ב 18:00 וב-20:00 בערב, ובהמשך כך נאמר יורחב הקו לנסיעות נוספות.

"בנסיבות הכואבת זו בשורה חשובה לציבור התושבים", אומר סגן ראש העיר שמואל גרינברג, "תפקידנו בשעה זו לא לעסוק בספקולציות מה יכל להיות אלמלא בשבוע שעבר היה קו תחבורה מסודר, אלא לעשות את הכל מכאן ולהבא להמעיט את הסכנות, ולתת לכל תלמיד והורה את הרוגע הנפשי ביודעו שהילדים נמצאים בידיים טובות ובדרך בטוחה".

גרינברג ביקש להודות למשרד התחבורה, ובמיוחד לגב' נועה אבירם ממונה מחוז ירושלים והדרום במשרד התחבורה, על הבנת החשיבות שבקו זה, ועל הזירוז להפעלתו תוך פרק זמן קצר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו