מנהיגי המעצמות בשורת גינויים נרחבים לפיגוע

מדינות העולם מגנות את הפיגוע הקשה אך מפצירות שלא להלהיט את המצב • ארה"ב הנפיקה שורת גינויים מבכירי הממשל על רצח שלושת הנערים ובהם נפתלי פרנקל- אזרח ארה"ב

המעצמות העולמיות שעצמו עיניהן כשהפתח התאחד עם ארגון הטרור חמאס, לא יכלו להמשיך ולשתוק עם היוודע דבר הפיגוע הקשה בו נרצחו שלושת הנערים החטופים.

שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון אמרה "אנחנו בטוחים שהאחראים למעשה הברברי יובאו במהרה לדין" עם זאת אשטון קראה לריסון של כל הצדדים, כדי להימנע מהסלמת המצב בשטח.

גם שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר כינה את החטיפה והרצח "פשע נתעב ומרושע", לדבריו, לא תיתכן שום הצדקה למעשה כזה, וגם לא תיתכן פשרה עם הגורמים האחראים.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אשר אחד הנערים -נפתלי פרנקל- מחזיק גם באזרחות של ארצו, אמר אמש "בתור אב אני לא יכול לדמיין את הכאב הבלתי יתואר שחוות משפחות הנערים האלה". אובמה הודיע כי "ארה"ב מגנה במלוא החומרה את פעולת הטרור חסרת ההיגיון נגד צעירים חפים מפשע. מיד מההתחלה הצעתי את עזרתנו המלאה לישראל ולרשות הפלסטינית למצוא את המבצעים של הפשע הזה ולהביאם לדין, ואני מעודד מכך שישראל והרשות הפלסטינית ממשיכות לשתף פעולה במאמץ הזה".

"בשעה שהעם הישראלי מתמודד עם הטרגדיה הזו, יש לכם את התמיכה מלאה ואת הידידות של ארה"ב" הוסיף הנשיא.

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי אמר הלילה |הייתה לנו תקווה שהפרשה לא תסתיים כך", "הרג הנערים לא ניתן להבנה או להצדקה וחובה להעמיד את האחראים לדין" הוסיף קרי.

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, אמרה הערב כי החטיפה וכל נזק שנגרם לנערים האלה היא טרגדיה. סאקי הוסיפה כי ארצה תמשיך לקרוא לשני הצדדים לפעול יחד, למרות הטרגדיה והכאב העצום בשטח.

בריטניה הצטרפה אף היא לרשימת המגנים, ראש הממשלה הבריטי דיוויד קמרון אמר כי מדובר במעשה טרור בלתי נסלח. "מחשבותינו ותפילותינו עם המשפחות של גיל-עד, נפתלי ואייל" אמר קמרון.

גם בצרפת מגנים את הרצח ונשיא צרפת פרנסואה הולנד הוציא הודעת גינוי חריפה. הולנד הביע דאגה מהסלמת האלימות בגדה המערבית ובעזה בימים האחרונים. הולנד גינה גם את ירי הרקטות ודרש משני הצדדים להימנע מנפגעים נוספים.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו