נצרת ויפו: הפגנת תמיכה בתושבי רצע"ז. פעילי ימין הורחקו מהאזור

מאות ערבים השתתפו אמש בהפגנות נגד הצבא ונגד פעולותיו להגנת ארץ הקודש | בסוף השבוע הצטרפו אליהם יהודים שמאלנים שקראו לצבא להמשיך ולהבליג על הטרור המופנה מעזה | המפכ,ל דנינו: ,משטרת ישראל תגלה אפס סובלנות כלפי הפרות חוק למיניהן"

ביפו השתתפו הערב כמה מאות בני אדם בהפגנת תמיכה בתושבי רצועת-עזה ונגד המשך מבצע צוק איתן.

המשטרה מנעה הערב מעשרות פעילי ימין להתקרב למתחם ביפו בו נערכה הפגנת התמיכה בתושבי עזה ונגד המשך המבצע באזור. פעילי הימין איתמר בן גביר וברוך מרזל אמרו בתגובה כי המשטרה נכנעה לערבים ומאפשרת להם להסית ביפו נגד מדינת ישראל, כדבריהם.

בימים האחרונים נרשמת התעוררות בקרב ערביי ישראל היוצאים להגנת אחיהם הרוצחים בעזה. אתמול אחר הצהריים התקהלו מאות ערבים במרכז נצרת, חלקם רעולי פנים, יידו אבנים לעבר שוטרים וגלגלו צמיגים לעבר הכביש. כוחות משטרה מהמחוז הצפוני, בהם שוטרי יס"מ, לוחמי מג"ב, שוטרי נצרת וכוחות נוספים, פיזרו את המפגינים. 11 חשודים נעצרו.

בהערכת מצב שקיים סגן מפקד המחוז הצפוני, תנ"צ דורון ידיד, הוחלט כי כוחות גדולים יישארו בעיר בסיוע מסוק משטרתי על מנת למנוע התחדשות של הפרות הסדר. "לא נאפשר הבעת מחאה בניגוד לחוק המתבטאת בחסימת צירי תנועה, התפרעויות והסתה", הדגיש תנ"צ ידיד. "נמצה את הדין עם מפרי הסדר".

המפכ"ל: "נגלה אפס סובלנות כלפי הפרות סדר"

בסוף השבוע נערכו מספר הפגנות נוספות בידי שמאלנים בתל אביב שמחו נגד הפעולה הקרקעית בעזה, עמיתיהם הערבים התאספו לבקשת ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל להפגנה גדולה בחיפה, שם התפרעו המפגינים וזרקו אבנים על שוטרים, גם ח"כ זועבי הידועה לשמצה השתתפה בהפגנה הבלתי-חוקית ואף נטען כי קיללה את כוחות הביטחון.

בתום הערכת מצב מיוחדת שקיים המפכ"ל, הדגיש רנ"צ יוחנן דנינו: "משטרת ישראל לא תאפשר הפגנות, תהלוכות ומחאות ללא רישיון ותגלה אפס סובלנות כלפי הפרות חוק למיניהן, בדגש על חסימת צירי תנועה, הסתה מכל סוג, לרבות אלימות כלפי שוטרים".

לדברי המפכ"ל, "העת הזו מחייבת שמירה מכל משמר על שלום הציבור ועל יציבות הסדר החברתי. קיימת חשיבות עליונה על שמירת חוסנו של העורף ומתן רוח גבית לכוחות הביטחון המנהלים את מבצע צוק איתן".

מראות ההתפרעויות בנצרת
הפגנה בנצרת נגד צוק איתן 3

הפגנה בנצרת נגד צוק איתן 2

הפגנה בנצרת נגד צוק איתן

צילום: חטיבת דובר המשטרה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו