חמישה חשודים נעצרו במבצע רחב היקף באיו"ש

החשודים עסקו בפעילות התססה מטעם חמאס, ונעצרו על ידי גדוד מילואים שביצע תעסוקה מבצעית בגזרה במהלך מבצע "צוק איתן": "בית עומאר היום הינו אחד הכפרים המובילים בתמיכה בחמאס"

חמישה חשודים נעצרו בליל אמש בכפר בית אומר שבגזרת עציון, במבצע רחב היקף אליו יצא גדוד מילואים שביצע תעסוקה מבצעית בגזרה. הגדוד הינו גדוד המילואים האחרון שטרם שוחרר מאז גויס בצו שמונה לקו באיו"ש. במהלך "צוק איתן" התמודדו לוחמיו עם הפרות סדר רבות ומתגברות, במהלכן כלי נשק ומטעני חבלה נעשו מראה שכיח יותר ויותר – ולהם דפוסים צבאיים ומתוכננים.

אחד מהמוקדים המרכזיים בהם נערכו הפרות הסדר הוא הכפר בית אומר, המזוהה עם תמיכה נרחבת יחסית בחמאס. בהתאם לכך, לוחמי הגדוד לא הופתעו כשנתבקשו לצאת לכפר ולעצור את פעילי החמאס המרכזיים שעמדו מאחורי ארגון האלימות והטרור העממי ולקחו חלק בתכנון ההפגנות.

המעצרים בוצעו באמצע הלילה, בתזמון מתואם, בחמישה בתים. "זאת כדי להתמודד עם כפר מנומם ולא עם כפר עירני, ולמנוע מהשמועה על הימצאו של צה"ל לזלוג לאוזני החשודים", הסביר מפקד פלוגה שהשתתפה במעצרים, רב-סרן (מיל') אביה. לדבריו, הכוח שהופעל היה גדול במיוחד, והמבצע התנהל על הצד הטוב ביותר. "מבחינת הגדוד זוהי הצלחה", הוא הבהיר.

הגדוד פעל בגזרה מה-3 באוגוסט וצפוי להשתחרר משירות המילואים בקרוב. במשך עשרות הימים בגזרה, מעריך מפקד הפלוגה כי התרחשו לכל הפחות שש תקריות ביום, כשהשיא עומד על עשרות. "כל התרחשות פוגשת מיד את כוחות צה"ל. אם לא היינו שם – פיגוע עשוי היה להגיע לציר או לישוב", קבע. "היה רק מקרה אחד שלא הספקנו להגיע אליו ואזרח נפגע בראשו מאבן. זו הייתה מכה קשה לגדוד, אבל מאידך גרם לנו להבין את החשיבות ולהאיץ את העבודה".

לדברי רס"ן (במיל') אביה, לפלוגה מוטיבציה גבוהה והאנשים רק חיכו לקריאה. "זוהי פלוגה של אנשים שרק מחכים להפעיל את היכולת והכשירות, והמילואים נסכו בנו תחושת גאווה", הוא סיפר. "רוב האנשים שלי פעלו למעלה מ-12 שעות ביום, ולא שמעתי אף לא קיטור אחד. ככה זה כשמאמינים במטרה. אני אישית ישנתי בקושי ארבע שעות רצוף לכל אורך הקו, אבל אני שמח שנתתי הכל. עכשיו הגיע הזמן לשוב הביתה", סיכם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו