הסופה פוגעת: בנתניה קרס עמוד במשקל 50 טון

כוחות משטרה בודדו את הזירה וצוותי חירום נטרלו את החשמל • עשרות עצים קרסו וגרמו לשריפות חשמל. כוחות חירום עמלים בכל האץ לתיקון נזקי הסופה • המפכ"ל הורה על רמת פעילות מוגברת בכל רחבי הארץ

לפני כשעה קרס ברחוב הגביש בנתניה עמוד פרסומת גדול ממדים, השוקל כ-50 טון. החשמל המחובר לעמוד נותק, כוחות תחנת נתניה בודדו את הזירה וצוותים מקצועיים הגיעו לטפל במפגע.

בשעות האחרונות נפלו עצים ועמודי חשמל בנהריה, בחיפה, בעכו, בקריית חיים ובאילת. נגרם נזק, אך אין נפגעים. שוטרים פועלים בזירות ומטפלים בפינוי המכשולים.

בתום הערכת מצב מיוחדת שנערכה לנוכח מזג האוויר הסוער בראשות המפכ"ל, רנ"צ יוחנן דנינו, הוחלט כי החל ממחר יפעלו כל יחידות משטרת ישראל במתכונת מוגברת (רמת פעילות ג'). כוחות מתוגברים של שוטרים, לוחמים ומתנדבים יתפרסו בצירי התנועה במטרה לשמור ככל הניתן על ביטחון הציבור ועל שגרת החיים התקינה.

המפכ"ל: "לא להסס לפנות למשטרה"

"משטרת ישראל ערוכה ומוכנה בכל חלקי הארץ להגיב ולתת מענה מהיר לכל תרחיש במגוון מצבי חירום, הצלה וחילוץ לכודים ביחד עם גופי חירום והצלה נוספים", הדגיש המפכ"ל. "כמו כן המשטרה תתן דגש להכוונת הציבור הרחב והמשתמשים בדרך, כל זאת על מנת לשמור על שלום הציבור וביטחונו ולאפשר שגרת חיים תקינה, בכפוף למגבלות מזג האוויר".

"אני קורא לציבור להישמע להנחיות ולהכוונת השוטרים שמטרתם המרכזית היא הצלת חיים וצמצום הפגיעה בשגרת החיים. נחוצה ערנות של הציבור וערבות הדדית לאוכלוסיות רגישות ומוגבלות. לא להסס לפנות ולדווח למשטרה בכל נושא הקשור לכך".

עמוד קרס בנתניה 1
עמוד קרס בנתניה 3עמוד הפרסומת הענק קרס. (צילום: דוברות המשטרה)

מחוז מרכז: קריסת עצים ושריפת עמודי חשמל בפתח תקווה

לוחמי כבאות והצלה פעלו אתמול בשתי זירות של קריסות עצים, אחת ברחוב רוטשילד, שם קרס עץ על כבלי חשמל והביא להפסקה בזרם החשמל לתושבי האזור. נפילה שניה ארעה ברחוב בן יהודה, גם כן ללא נפגעים.

קריסת עצים בפתח תקווה. צילום דוברות מחוז מרכזקריסת עצים בפתח תקווה. (צילום: דוברות מחוז מרכז)

קריסת העץ ברחוב רוטשילד בפתח תקווה הסתיימה בנס וזאת לאחר שאוטובוס חלף במקום שניות לפני הקריסה. קריסת העץ גרמה לקקריעת כבלי חשמל במקום, צוותי חברת החשמל של מחוז הדרום הגיעו במהירות לשטח וטיפלו בתקלה במשך מספר שעות.

קריסת העץ בפתח תקווה.

הבוקר פעלו לוחמי האש בקריסת אנטנה באופן חלקי על גג מבנה וכן בשריפת עמוד חשמל ברחוב רוטשילד. שריפה נוספת של עמוד חשמל עקב קריסת עץ ארעה הבוקר בפינת רחובות אימבר ואהרון ברט. אין דיווח על נפגעים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו