נפתלי בנט לתלמידי תיכון ערביים: "תברחו, אנחנו לא בורחים"

מהומה פרצה בעת נאומו של נפתלי בנט בכנס בו השתתפו כאלף תלמידי תיכון, כאשר האשים את הבדואים בתחושת חוסר הביטחון של הישראלים בנגב • פעילי השמאל התפרצו בזעם "גזען, שקרן" • בנט בנאומו: נדרוש את תיק ביטחון הפנים עבור איילת שקד

מהומה גדולה פרצה היום בצהריים בכנס של המרכז להעצמת האזרח ומשרד החינוך, בעת שיו"ר הבית היהודי נפתלי בנט נשא דברים בפני הקהל. בכנס השתתפו כאלף תלמידי תיכון מכל רחבי הארץ, אשר יהיו זכאים להצביע לראשונה בחייהם בבחירות הקרובות. עשרות פעילי שמאל בקהל, החלו לקרוא קריאות גנאי לעבר בנט ואף ניסו לעלות על הבמה. לאחר מכן עזבו תלמידים רבים את האולם.

יו"ר הבית היהודי אמר בתחילת נאומו כי היהודים בנגב אינם מרגישים תחושת ביטחון בגלל מכת הגנבות של הבדואים. "אי אפשר לטייל בנגב ולהשאיר את הרכב לבד מבלי לחזור ולראות שהוא נפרץ", אמר בנט ועורר את זעמו של חלק מהקהל. כאשר בתגובה לדבריו החלו תלמידים לצאת מן האולם, קרא לעברם "כן, תברחו. מי שרוצה להישאר יישאר, ומי שרוצה להילחם – שיילחם. אני לא בורח". פעילי מרצ ותלמידים ערבים החלו לקרוא לעברו קריאות גנאי ובנט השיב להם, "תקראו לי גזען, תקראו לי פאשיסט, אבל עם ישראל איתנו". בשלב זה ניסו כמה מפעילי מרצ לעלות אל הבמה והמאבטחים הוציאו אותם מן האולם.

קרא עוד:

[postim]

לאחר שהרוחות נרגעו מעט המשיך בדבריו: "אין לנו שום דבר נגד ערבים. אנחנו בעד שבירת המחיצות וקירוב הלבבות אבל בדיבור ולא בצעקות. אני חושב שלמדתם היום דבר שלילי וחיובי בחופש הדיבור. לא הצעקות שלכם, ושום דבר אחר לא ישתיק אותי. הארץ הזו שלנו 4,000 שנה ורק צריך לפתוח תנ"ך והכל כתוב שם. צריך לדעת דבר אחד- ארץ ישראל שייכת לעם ישראל לנצח נצחים", אמר בנט לקהל.

בנט: "נדרוש את תיק בטחון הפנים"

מהומה פוליטת נוספת התעוררה בעקבות אמירתו של בנט, כאשר הודיע בנאומו כי מפלגתו תדרוש במשא ומתן הקואליציוני לאחר הבחירות את תיק ביטחון הפנים, אותו הוא מייעד לבכירה בהנהגת המפלגה, ח"כ איילת שקד. ח"כ יעקב פרי מיש עתיד הגיב מיידית כי "הגברת חסרת ניסיון. אלו דברים שיש לנהוג בהם בקצת יותר שיקול דעת".

בנט השיב על כך בנאומו בעקיצה גלויה: "בואו נדבר על כמות הניסיון שהיתה ליאיר לפיד. כמה ניסיון היה לו ואיזו עבודה הוא עשה?" שאל רטורית. בנט הוסיף ותקף את יעקב פרי על "שיקול דעתו", והזכיר כי פרי תמך בעבר בירידה מרמת הגולן, תומך כיום בהקמת מדינה פלסטינית ובשחרורי מחבלים פעם אחר פעם, "אתה, שתומך בחזרה לקווי 67, אתה מדבר על שיקול דעת?" תמה בנט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו