השר אורי אורבך מ'הבית היהודי' הלך לעולמו

השר לענייני אזרחי ותיקים, מבכירי מפלגת הבית היהודי, נפטר היום ממחלה קשה והוא בן 54 • קודם כניסתו לחיים הפוליטיים היה מאנשי התקשורת הבולטים בציבור הדתי לאומי

בבית החולים שערי צדק בירושלים הלך לעולמו לפני שעה קלה אורי אורבך, השר לענייני אזרחים ותיקים וחבר כנסת מטעם מפלגת הבית היהודי.

אורבך, בן 54, נשוי ואב לארבעה ילדים, נולד וגדל בפתח תקוה. הוא בוגר ישיבת נחלים וישיבת ההסדר בקריית שמונה. בצה"ל שירת כלוחם בחיל השריון, בחטיבה 188, והשתתף במסגרתה במלחמת לבנון הראשונה.

לפני כניסתו לפוליטיקה היה אורבך עיתונאי וסופר מפורסם מאוד בציונות הדתית.

סמוך לבחירות לכנסת השמונה עשרה הצטרף אורבך למפלגת הבית היהודי אשר הוקמה על חורבות המפד"ל ההיסטורית. הוא שובץ במקום השלישי ברשימה ונכנס לכנסת.

לפני כשנתיים סייע אורבך בהבאתו למפלגה של נפתלי בנט ובניצחונו בפריימריז על זבולון אורלב. מעמדו במפלגה שודרג עם בחירתו של בנט לתפקיד היו"ר, ולאחר צמיחתה של מפלגתו בבחירות האחרונות מונה לשר מטעמה בממשלה. בפריימריז שהתקיימו לפני כחודש שובץ במקום השישי ברשימת הבית היהודי לכנסת ה-20.

במהלך כהונתו בכנסת יזם מספר חוקים: חוק סימון סוכרים על מוצרי מזון, חוק הפוטר את האקדמיה ללשון העברית מתשלומי ארנונה, חוק הקובע הגבלת גיל לאימון במטווח ועוד.

תחת הנהגתו של השר וחה"כ אורבך, המשרד לאזרחים ותיקים לקח על עצמו להוביל תהליך היערכות אסטרטגי כלל-מערכתי להזדקנות האוכלוסייה, הן ברמה הממשלתית והן ברמה המקומית.

מעבר לכך, המשרד המשיך לפתח תכניות שונות הפועלות לשיפור איכות החיים של האזרחים הוותיקים בכלל, וניצולי השואה בפרט, ביניהן: מוקדים ייחודיים לאזרחים ותיקים בבתי-החולים, הקמת כיתות גמלאים ומרכזי מורשת, הרחבת ההטבות וההנחות הניתנות לאזרחים ותיקים במסגרת מועדון הצרכנות "ותיקים ונהנים."

באתר המשרד לאזרחים ותיקים כתב השר וחה"כ אורבך: "אנחנו רוצים שלזקנים שלנו, לאזרחים הוותיקים, יהיה טוב יותר בעשורים המסכמים של חייהם. אנחנו פועלים במגוון תחומים כדי לאפשר ליותר מבוגרים לעבוד בשכר, להתנדב, ללמוד, לבלות ולזכות בשירותי רווחה ובריאות ראויים במידת הצורך… נהיה כולנו שותפים למצווה היהודית ולחובה האזרחית של 'והדרת פני זקן'."

הלל אילן הורוביץ נכנס לכנסת בעקבות פטירתו של השר וחה"כ אורבך.

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין קטע את ישיבת הפגרה המיוחדת של מליאת הכנסת כדי להודיע על פטירתו של השר וחה"כ אורבך. "בצער רב וביגון קודר אני מודיע על פטירתו של חברינו השר אורי אורבך. רק לפני דקות ספורות נשאנו כאן תפילה להחלמתו, ולצערי זו אינה התוצאה," אמר.

"השר נאבק מספר שבועות במחלתו, ולצערנו לא יכל לה עוד. אורי היה מעל לכל מחלוקת בינינו, נעים הליכות ובעל הומור משובח. עוד נדבר רבות על פועלו העצום ותרומתו לשיח הפוליטי ולציבור הגמלאים בישראל. לאורי היה כבוד גדול לכל אדם ולי, כמו לכולנו, היה כבוד גדול והערכה עצומה לאיש הזה. יהי זכרו ברוך. ברוך דיין אמת".

0 Responses

  1. שם רשעים ירקב
    היה שותף להרס הדת, גיוס בני ישיבות, גיור רפורמי, קיצוץ בתקציב ללומדי תורה ועוד חוקים נגד התורה והיהדות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו