סגן מפקד עוצבת אדום: "מתכוננים לתרחיש של פיגוע מורכב בכמה מוקדים"

אל"מ אריק חן מסביר כי האוגדה נערכת לאפשרות בה ארגון הג'יהאד 'אנצאר בית-אל-מקדס' יחליט להפנות את האש לעבר ישראל • "התרגול של הכוחות והמוכנות שלהם הם לפיגוע ללא התרעה" • אות הצטיינות יוענק לקצינה שניהלה בתושייה תקרית ירי מסובכת

בסוף חודש ינואר השנה ביצע ארגון הג'יהאד 'אנצאר בית-אל-מקדס' ("נאמני ירושלים") סדרה של פיגועים בסיני שגבו את חייהם של עשרות קצינים וחיילים מצריים. לפי הערכות מודיעיניות, הארגון, שנשבע אמונים במהלך נובמבר האחרון לארגון הטרור דאעש, אחראי למרבית הפיגועים באזור הגבול המצרי במהלך השנה האחרונה.

כשהאיום ניצב ברקע, כוחות צה"ל הפרוסים לאורך הגבול המצרי נערכים לאפשרות שאותו ארגון רצחני יחליט להפנות את האש לעבר ישראל – אותה הגדיר כאויב הגדול ביותר שלו. "התרחיש אליו אנחנו מתכוננים הוא של פיגוע מורכב בכמה מוקדים במקביל, שסביר להניח שיגיע ללא התרעה – זה יכול לקרות באזור ניצנה, אילת, ציר 12, שלצערי אנחנו מכירים מאירועים שבעבר קרו כאן", התייחס לנושא סגן מפקד עוצבת אדום, אלוף משנה אריק חן.

קרא עוד:

[postim]

עוצבת אדום חולשת על גבולה הדרומי של מדינת ישראל עם מצרים וירדן – המוגדר כגבול שלום. אולם, מאז נפילת שלטון האחים המוסלמים ב-2013 הפכה סיני כר פורה לארגוני ג'יהאד עולמי שביצעו סדרה ארוכה של תקיפות כנגד אזרחים וכוחות בטחון מצריים. "הנחת העבודה שלנו היא שפיגוע מורכב בגזרה יהיה ללא התרעה, ולכן אנחנו לא בונים עליה – כל בניית הכוחות, התרגול שלהם והמוכנות שלהם היא לפיגוע ללא התרעה", פירט אל"מ חן.

borderמכשול משמעותי מול גורמי הטרור. גדר הגבול ישראל-מצרים

"המענה שלנו לאיום הזה בשנתיים-שלוש האחרונות לא הסתכם בפעולה אחת. הוא מתחיל בהבנה המבצעית שלנו של הגזרה, באיסוף מודיעין משמעותי מול ארגוני הטרור והפח"ע, ובהקמת המכשול כאן", מסביר סגן מפקד העוצבה. בניית גדר הגבול בין ישראל למצרים הושלמה בדצמבר 2013, ומאז מספר המסתננים הבלתי-חוקיים שחצו את הגבול ממצרים לכיוון ישראל הפך זניח. בנוסף, נותנת הגדר מענה מסוים אל מול ארגוני הטרור בגזרה.

"מתאמנים לתרחיש של הברחה שנראית תמימה והופכת לאירוע פח"ע"

לפני כחמישה חודשים קיבלו הכוחות בגזרה עדות חיה לאיומים שהגבול המצרי טומן בחובו; ב-22 לאוקטובר 2014 קיבלה סרן אור בן-יהודה, מפקדת פלוגה בקרקל, דיווח על 3 טנדרים המתקרבים לגדר הגבול. כשהגיעה לשם עם חייליה הבינו כי מדובר בניסיון הברחה דרך הגבול, ומיד נפתחה לעברם אש מכלי הרכב –  ממקלעים ורובי קלצ'ניקוב.

"תוך כדי ירי אנחנו מנסים להבין מאיפה יורים עלינו, ומבינים שזה מתוך הרכב ומעוד נקודה בהמשך", שחזרה סרן בן -יהודה את האירוע לראשונה. "הצלחנו להרגיע את הירי הקרוב לאחר שפגענו בהרבה מהיורים, וניסינו לאתר את מקור הירי המרוחק יותר וכשהסתכלתי על הקשר שלי אני מזהה שירו בו ושממשיכים לירות לעברו כל הזמן".

صحيفة: البغدادي يسعى لضم "أنصار بيت المقدس" لداعشהאיום המסוכן ביותר באזור. לוחמי 'אנצאר בית-אל-מקדס' בסיני

"הבנתי שאם אני לא מחלצת אותו באותו הרגע כנראה שימשיכו לפגוע בו. גררתי אותו כדי להוריד ממנו את הווסט וחטפתי גם אני כדור ביד. תוך כמה דקות הגיע מפקד הגדוד למקום ופינו אותנו במסוק לבית החולים", סיפרה הקצינה.

במשך 50 דקות התבצע ירי לעבר הכוח של קרקל שהגיע לזירה. בן-יהודה מסבירה כי "זה אירוע שהתחיל כאירוע פלילי והסתיים כאירוע פח"ע על כוחותינו. הכוחות שלנו מתאמנים לתרחיש כזה בדיוק – הברחה שנראית כביכול תמימה, ובעצם הופכת להיות בסוף אירוע פח"ע לכל דבר".

מאז האירוע מסתייעים הכוחות בגזרה במקלעים ומא"גים – נשקים 'כבדים' יותר, כדי לתת מענה לאיומים המתהווים על הגבול. "זו זריקת מוטיבציה ואנרגיה עבור הלוחמים, שבאמת מבינים את המשמעות של מה אנחנו עושים בגבול מצרים. אני מאחלת לכל מ"פ בצבא שלוחמים שלו לא יסתובבו אפילו לשנייה אחורה או יגמגמו כשיגידו להם 'קדימה להסתער', כמו הלוחמים שלי", היא סיכמה. על פעולתה המוצלחת באירוע צפויה לקבל סרן בן-יהודה אות הצטיינות מהרמטכ"ל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו