חייל נעצר לאחר שפרסם כי "אם שמאלני ייבחר, אהיה יגאל עמיר הבא"

פרקליטו של החשוד: "הדברים הם תגובה של כעס על נאצות ששמע החייל כלפי חיילי צה"ל שסיכנו את חייהם בצוק איתן, והוא לא חשב לרגע אחד לבצע אותם" • במשטרה אומרים: "ננקוט באפס סובלנות כלפי אירועים מעין אלה"

משטרת באר-שבע עצרה אתמול חייל בשירות סדיר, לאחר שפרסם הודעה בה כתב כי "אם שמאלני ייבחר, אהיה יגאל עמיר הבא".

בחקירתו הודה החשוד במיוחס לו, והוא הובא אתמול לדיון בבית המשפט, שם הוארך מעצרו ביומיים. פרקליטו, עורך הדין בני זיטוני, מסר כי "מדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי שהשתתף לפני כחודש וחצי בדיון בו נכתבו דברי נאצה על חיילי צה"ל שנהרגו במהלך מבצע 'צוק איתן'.

"בתגובה של כעס הוא כתב את הדברים מבלי שאפילו חשב לרגע אחד לבצע אותם, ומספר שעות לאחר מכן מחק אותם. מעצרו כחודש וחצי לאחר שהדברים נרשמו ונמחקו הוא מיותר ואני מקווה שעד מחר הוא ישוחרר".

קרא עוד:

[postim]

סגן-ניצב אילן שושן, סגן מפקד תחנת באר שבע, אמר כי "המשטרה תנקוט אפס סובלנות כלפי אירועים מעין אלה ותביא למיצוי הדין עם המעורבים". כמו כן, הוא הוסיף: "המשטרה רואה בחומרה רבה את האירוע, אשר מהווה הפרה בוטה של חופש הביטוי והמחאה הלגיטימיים תוך איומים והסתה בניסיון להשפיע על הבחירות. מיד עם קבלת ההודעה, נפתחה חקירה שהביאה למעצרו של החשוד".

מאז רצח ראש הממשלה יצחק רבין לפני כעשרים שנה בתל אביב, על ידי איש הימין הקיצוני יגאל עמיר, דרוכים בזרועות הביטחון לגלות מראש כל מפגע פוטנציאלי, והמשטרה מאוד רגישה כלפי אמירות מסוג זה, גם אם נאמרו בלא כוונה ממשית לבצע את המעשה/

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו