קשיש נפטר לאחר שמעד במדרגות ביציאה מהקלפי

כוחות ההצלה עמלו ממושכות להחיות את הקשיש, אולם למרבה הצער הוא נפטר • מדובר בחמיו החורג של ח"כ זאב אלקין מהליכוד • מנכ"ל מד"א: "על מנת להימנע ככל הניתן מפגיעות בנפש אני קורא לציבור הרחב לנקוט יתר תשומת לב ביום הזה"

קשיש כבן 90 איבד את ההכרה לאחר נפילה במדרגות ביציאה מהקלפי ברחוב מאיר בלבן בירושלים. לאחר ניסיונות החייאה ממושכים על ידי כוחות ההצלה, נקבע מותו למרבה הצער. מדובר בחמיו החורג של ח"כ זאב אלקין מהליכוד.

מדוברות איחוד הצלה נמסר: "בהגעת מתנדבי איחוד הצלה למקום, הקשיש היה מעורפל הכרה וסבל מחבלה בראשו בעקבות נפילה במדרגות ביציאתו מהקלפי שהוצב בבית הספר, המתנדבים העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ובשלב מסוים החלו בפעולות החייאה לאחר שמצבו הידרדר והוא אובד את ההכרה, למרבה הצער נקבע מותו לאחר ניסיונות החייאה ממושכים, הקלפי נסגר לכשעה וחצי בעקבות מאמצי החייאה".

פרמדיק מד"א ישראל כהן שטיפל בקשיש סיפר: "כשהגענו ראינו גבר כבן 90 שוכב סמוך למדרגות בבית הספר כשהוא מחוסר הכרה ועם חבלת ראש מדממת, הוא היה ללא דופק וללא נשימה, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ובצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו מתן תרופות שוקים חשמליים עיסויים והנשמה ולאחר מאמצים של יותר משעה נאלצנו לקבוע את מותו". לדבריו, הקשיש היה מלווה בבני משפחתו, "אנשים במקום סיפרו שהוא נפל במדרגות ונחבל בראשו, נסיבות הנפילה אינן ברורות".

בעקבות הערכת מצב מיוחדת שקיים אמש מנכ"ל מגן דוד אדום אלי בין עם הנהלת מד"א, שבה הוחלט כי כוחות ההצלה בכל רחבי הארץ יפעלו בכוננות גבוהה, על מנת לאפשר יום בחירות תקין, ולסייע במידת הצורך גם לציבור הרחב הנהנה מיום שבתון וחופשה. כוחות מד"א התכוננו גם ליום עמוס בפעילות מחוץ לקלפיות, זאת לאור העובדה כי ביום הבחירות ייהנה הציבור כולו מיום שבתון.

במד"א גם חדדו את ההנחיות לציבור המטיילים, הנהגים ולכל אזרחי ישראל. "על מנת להימנע ככל הניתן מפגיעות בנפש אני קורא לציבור הרחב לנקוט יתר תשומת לב ביום הזה. כוחות מד"א ישמרו ביום הבחירות על כוננות גבוהה ביותר ויוכלו להעניק מענה רפואי מיידי ומקצועי לכל קריאה. בכל צורך רפואי חייגו מידית למד"א בטלפון חירום 101, והישמעו להוראות החובשים והפרמדיקים במוקד עד להגעת כוחות מד"א למקום", ביקש בין.

0 Responses

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו