הטעיה מכוונת: הליכוד נקנסה בגלל הפצת 'קלטת כחלון'

מטה ההסברה של הליכוד שלח אמש הודעה קולית אל מאות אלפי מצביעים, בה נשמעת קריאתו מפני שנתיים של יו"ר כולנו משה כחלון להצביע לליכוד • בכולנו זעמו על הפצת ההקלטה, ויו"ר ועדת הבחירות המרכזית הורה לעצור אותה והטיל קנס על הליכוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פאניקה של הרגע האחרון או סתם מהלך פזיז? יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, הטיל היום קנס על מפלגת הליכוד, עקב קלטת שהפיצה בה נשמע כביכול יו"ר כולנו משה כחלון קורא להצביע לליכוד.

השופט סלים ג'ובראן הורה הבוקר לליכוד להפסיק "כל שימוש בהודעה המוקלטת האמורה בכל אמצעי מדיה ותקשורת" וקנס את המפלגה בסך של 20,000 ש"ח.

קרא עוד:

[postim]

ההקלטה היא כמובן ממערכת הבחירות הקודמת, לאחר שכחלון הודיע על פסק זמן מהחיים הפוליטיים אך המשיך לתמוך בליכוד. במפלגת כולנו זעמו על ההטעיה שנשלחה אמש למאות אלפי טלפונים, והאשימו את הליכוד בניסיון להטות את תוצאות הבחירות בדרכי רמייה.

בהקלטה נשמע כחלון אומר כי "מחל זו המפלגה היחידה שבראשה עומד אדם שיכול לתת לנו מענה באמת לכל הבעיות הגדולות, בעיות קטנות כל אחד יכול לפתור, ואני אומר לך שאם אני רוצה לישון בשקט, ואני רוצה שילדיי, משפחתי וחבריי יישנו בשקט, נתניהו צריך להיות שם בשעות האלה באופן מיוחד".

בליכוד טענו כי לא מדובר בהטעיה, מפני ש"בוחר סביר שישמע את ההקלטה יודע היטב, שהדברים הנאמרים בה נאמרו על ידי מר כחלון בעבר, כשהיה חבר בתנועת הליכוד ולא לקראת ההצבעה בבחירות לכנסת ה-20, שכן אין זה סביר שהעומד בראש רשימה אחת בבחירות לכנסת, יקרא להצביע בעד רשימה אחרת שמתחרה ברשימתו".

הליכוד: "בכל מערכת בחירות נהוג לצטט אמירות מן העבר של פוליטיקאים…"

"יש לדחות את טענת הליכוד בהקשר זה", כתב ג'ובראן, "לא יכול להיות עוררין, כי קיימת ודאות קרובה ששליחת ההודעה המוקלטת, יום לפני הבחירות, תטעה את הבוחרים לחשוב שמדובר בפנייה אליהם מאת מר כחלון לתמיכה במפלגת הליכוד". השופט מבהיר כי בהודעה המוקלטת לא צוין כי מדובר בהודעה מלפני כשנתיים.

מ'כולנו' נמסר כי "יו"ר ועדת הבחירות סלים ג'ובראן קיבל במלואה את עתירת מפלגת כולנו נגד ההקלטה הפלילית ששיגר אמש הליכוד וקבע כי מדובר בהטעיה בוטה של ציבור הבוחרים. בהתאם לכך פסק השופט כי על הליכוד לחדול לאלתר מהפצת ההקלטה וקנס אותה ב-20,000 ש"ח. בעקבות פסיקת השופט מפלגת כולנו תפעל למיצוי הדין במישור הפלילי מול העומדים מאחורי זיוף הקלטת".

במטה הליכוד אמרו בתגובה כי "בניגוד לדיווחים השקריים בתקשורת – אין ולא היה שום סרטון מזויף. מדובר בצילום וידיאו של דברים אמיתיים, שאמר משה כחלון לפני כשנתיים, ובהם שיבח את ראש הממשלה נתניהו על הישגיו הכלכליים והחברתיים. בכל מערכת בחירות נהוג לצטט אמירות מן העבר של פוליטיקאים. עם זאת הליכוד מכבד את החלטת יו״ר ועדת הבחירות ויקיים אותה כלשונה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

  1. במטה הליכוד אמרו בתגובה כי “בניגוד לדיווחים השקריים בתקשורת – אין ולא היה שום סרטון מזויף. מדובר בצילום וידיאו של דברים אמיתיים, שאמר משה כחלון לפני כשנתיים, ובהם שיבח את ראש הממשלה נתניהו על הישגיו הכלכליים והחברתיים. בכל מערכת בחירות נהוג לצטט אמירות מן העבר של פוליטיקאים. עם זאת הליכוד מכבד את החלטת יו״ר ועדת הבחירות ויקיים אותה כלשונה”.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture