אבו מאזן: ישראל אינה רצינית בעניין פתרון שתי המדינות

הפלסטינים מאוכזבים מאוד מתוצאות הבחירות בישראל, ומתכוונים לנסות שוב להצטרף לקהילה הבינלאומית ולקבל הכרה מצד מדינות העולם • סאיב עריקאת: "נלך לבית הדין בהאג, ונאיץ ונגביר את מאמצינו"

יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, התייחס היום באכזבה גלויה לתוצאות המפתיעות של הבחירות בישראל ולניצחון הסוחף של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"הצהרותיו של נתניהו נגד פתרון שתי המדינות ונגד מדינה פלסטינית הן הוכחה לכך שהממשלה הבאה לא תפעל למען פתרון מדיני", אמר אבו מאזן. "אם הדברים הללו נכונים, הרי שמשמעותם היא שאין כוונה רצינית בממשלת ישראל להגיע לפתרון מדיני אשר יוביל לשתי מדינות על בסיס קווי 67'". את הדברים אמר אבו מאזן בפתח ישיבת הוועד הפועל של אש"ף ברמאללה.

קרא עוד:

[postim]

המנהיג הפלסטיני הוסיף כי הפלסטינים ימשיכו לדרוש "לגיטימיות בינלאומית", וינסו לקבל הכרה מצד מוסדות האו"ם ומדינות העולם. "זאת זכותנו ללכת לכל מקום בעולם כדי לזכות בלגיטימיות", הצהיר אבו מאזן. במילים קשות הוא תקף את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שקרא לפני מספר ימים לעריפת ראשיהם של ערבים ישראלים הקשורים לטרור.

כזכור, לפני כשבועיים הצהיר ראש הממשלה נתניהו כי רעיון שתי המדינות "אינו רלוונטי". מספר ימים לפני הבחירות הוא התבטא באופן חד יותר ואמר כי "במשמרת שלי לא תקום מדינה פלסטינית".

בכירים פלסטיניים נוספים דיברו בפסימיות רבה על הסיכויים להסדר בתקופת כהונתו של נתניהו. ראש צוות המו"מ הפלסטיני, סאיב עריקאת, אמר, "שמענו כבר את כל ההצהרות של נתניהו נגד מדינה פלסטינית ובעד המשך מפעל ההתנחלויות. אנו אומרים בבירור כי נלך לבית הדין בהאג, ונאיץ ונגביר את מאמצינו". עריקאת קרא לקהילה הבינלאומית "לאמץ את היוזמה הפלסטינית – מדינה ללא כיבוש – בבית הדין הפלילי הבינלאומי, והצטרפות לארגונים בינלאומיים נוספים".

(צילום: פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו