ליצמן: "גפני הצטיין בראשות ועדת הכספים; הוא צריך לחזור לשם"

יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן אמר היום בראיון כי הוא מעוניין לשוב אל משרד הבריאות, בו הוא יבטל את רוב מסקנות ועדת גרמן, "שהיתה כישלון טוטאלי" וישיב לביצוע את תכנית טיפולי השיניים חינם לילדים ואת הרפורמה בתחום הסיעוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במפלגות החרדיות נערכים לכניסה לקואליציה אחרי שנתיים של ישיבה במדבר האופוזיציוני ותקופה קשה מאוד עבור היהדות החרדית וציבור יראי ה' בארץ.

יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן הבהיר היום בראיון ל-ynet, כי "עוד לפני שמדברים על חלוקת התיקים, יש להתמקד בדברים הבסיסיים והיסודיים, בתחום הדת, בקצבאות הילדים, במוצרי יסוד, בדיור ובתקציבי הישיבות, ורק אחר כך נתפנה לסכם על התפקידים".

קרא עוד:

[postim]

במענה לשאלה האם נתניהו הבטיח למפלגות החרדיות לבטל את סעיף הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס, אומר ליצמן כי נתניהו דיבר על כך באופן פומבי בראיונות שהעניק לפני הבחירות, ובכל מקרה, גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התנער מהדרישה הזו לפני מספר ימים, כך שאין שום סיבה להשאיר את הסעיף הזה בחוק, ויפה שעה אחת קודם.

"ברור שבכל מה שלפיד עשה, בכל סעיף הוא חיפש כיצד לדפוק את החרדים, וברור שאנחנו צריכים לתקן את זה", תקף ליצמן את שר האוצר לשעבר. "יש סיבה אחת לכך שהוא הוריד את קצבאות הילדים? יש סיבה אחת להורדת תקציבי הישיבות? גם בחלוקת מכשירי ה-MRI לבתי החולים בישראל, בית החולים היחיד שלא קיבל מימון למכשיר הוא לניאדו בנתניה, מפני שהוא נמצא בבעלות חרדית. זו חרפה למדינת ישראל".

"אנחנו לא מעוניינים בכספים קואליציוניים, נכניס הכל אל בסיס התקציב"

כפי שזה נראה כעת, השותפה הקואליציונית הכי נוחה לראש הממשלה בנימין נתניהו תהיה יהדות התורה, שבאה עם סל דרישות הגיוני ומסודר, ושאיפותיה לתפקידים אינן מתנגשות בדרישותיהן של מפלגות הקואליציה האחרות.

יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן אומר היום במפורש, כי הוא מעוניין לחזור אל משרד הבריאות, עליו היה מופקד במשך ארבע שנים לאורך כל תקופת כהונתה של ממשלת נתניהו השנייה. את התפקיד היוקרתי של יו"ר ועדת הכספים הוא משאיר לעמיתו יו"ר גדל התורה ח"כ משה גפני.

ליצמן אומר עוד כי מפלגתו תדרוש גם את ראשות ועדת הכספים עבור עמיתו, יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני. "גפני הצטיין מאוד בתפקידו כיו"ר ועדת הכספים, ואין כל סיבה שהוא לא יחזור למלא תפקיד שהצטיין בו". הוא הסביר כי יהדות התורה אינה זקוקה לוועדת הכספים בשביל להעביר כספים קואליציוניים, והיא תדרוש להכניס את תקציבי הישיבות אל בסיס התקציב, כפי שהצליח גפני לבצע בעבר.

בכירי מערכת הבריאות בישראל מחכים לשובו של ליצמן לתפקיד

תכניות העבודה של ליצמן למשרד הבריאות הן סדורות. "קודם כל אבטל 80% ממסקנות ועדת גרמן, שהיתה כישלון טוטאלי. אני אומר באופן חד משמעי שתכנית טיפולי השיניים חינם לילדים תשוב לפעול מידית, ואפעל לקידום הרפורמה בתחום הסיעוד".

בכניסתה של יהדות התורה לממשלת נתניהו השנייה ב-2009, התגלעו חילוקי דעות קשים בתוך המפלגה על איוש התפקידים. ליצמן היה מעוניין להמשיך בראשות ועדת הכספים, תפקיד אותו מילא בהצלחה במשך 3 קדנציות, אולם עקב היריבות בתוך אגודת ישראל זכה לבסוף גפני בתפקיד, וליצמן מונה לסגן שר הבריאות. במבט לאחור, הודה ליצמן לאחר תקופה לא ארוכה כי הוא מעדיף את האחריות על משרד הבריאות מאשר את ועדת הכספים.

עבודתו של ליצמן במשרד הבריאות זכתה לשבחים מקיר לקיר בכל מערכת הרפואה בישראל, ובשנתיים האחרונות דיברו רבות בכירי המשרד, מנהלי בתי החולים ועיתונאי המסקרים את תחום הבריאות, על תקופת כהונתו המוצלחת ועל רצונם לראותו ממלא שוב את התפקיד.

(צילום: מרים אלסטר – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

  1. כל הכבוד לנציגי יהדות התורה הרב ליצמן והרב גפני, אתם ממש מקדשים שם שמים, מכם יראו וכן יעשו כל הציבור החרדי, ניהלתם את הקמפיין בצורה מדהימה בלי ללכלך בלי להשמיץ בלי להיכנס למריבות וויכוחים, וכך אתם ממשיכים כל הכבוד, ישראל אשר בך אתפאר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture