פיגוע דקירה בשומרון: פלסטיני דקר שני חיילים; המחבל נורה וחוסל

פיגוע דקירה ליד היישוב שילה שבשומרון: בצומת סינג'יל על כביש 60, צפונית מזרחית לרמאללה, נדקרו שני חיילים על ידי פלסטיני, אחד מהם נפצע בינוני וחברו נפצע באורח קל. הדוקר נורה ונהרג במקום על ידי החייל שנפצע קל

פיגוע טרור נוסף בשטחים: פרמדיק צבאי נפצע הבוקר באורח בינוני וחברו נפצע קל כתוצאה מדקירה על ידי פלסטיני בצומת סינג'יל שבשומרון, על כביש מספר 60, סמוך ליישוב שילה. החייל שנפצע קל ירה במחבל מיד והרג אותו במקום.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי ארבעה מחבלים הגיעו למקום בו עמדו החיילים, אחד מהם שלף סכין והחל לדקור את החיילים, לאחר שפצע אחד מהם באורח בינוני ניסה לדקור חייל נוסף ושרט אותו בגבו. החייל נאבק והצליח לירות במחבל ולהרוג אותו במקום. מחבל נוסף נפצע קל ואילו השניים האחרים ברחו. החייל שנפצע בינוני פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים, וכוחות גדולים של הצבא סורקים את אזור הפיגוע במאמץ לתפוס את המחבלים שנמלטו.

את המחבל ניטרל סמ"ר תומר לן, לוחם מגדוד "תבור" של פיקוד העורף. לדבריו של סמ"ר לן, הוא ראה את המחבל מתקרב לעברו כאשר עמד מחוץ לרכב של הכוח. "הפלסטיני ניגש ועבר לידי. הוא לא נראה חשוד. אחר כך הוא המשיך עוד 100 מטר ונעלם. לאחר כמה שניות הוא חזר לכיווני, וכשהיה כמה מטרים ממני התחיל לרוץ אלי בצעקות ושלף סכין", סיפר. סמ"ר לן נדקר בגבו ונפל לשולי הכביש. באותו זמן המחבל נכנס אל הרכב והחל לתקוף את החיילים שבתוכו. "הייתי על הרצפה אבל קמתי, כיוונתי אליו, יריתי בו והרגתי אותו".

סמ"ר לן, המשרת כחובש, נתן טיפול ראשוני לחברו שנפצע קשה ויצא מהרכב כשהוא ספוג דם. "הוא דיבר איתי ואמר לי שהוא בסדר", תיאר. "ראיתי את הפציעות שלו ונתתי לו טיפול ראשוני, עצרתי את הדימום מהצוואר עד שמד"א הגיעו. אני עצמי מרגיש בסדר גמור, רק כמה חבלות יבשות מהדקירה".

בשבוע שעבר דקר מחבל את סמ"ר יואב לייטמן, לוחם בגדוד 101 של הצנחנים, באזור מחסום אורנית שבשומרון. החייל נפצע באורח קל ומיהר להשתלט על התוקף.

אזור הפיגוע:

AjtbbKbzxUsOrGEVOKU6J-Tz9ql5i3hwdsQl1Q8Ql13y

Alcta6sAnjVURJNaCaOo3iwV8ZTCSgucvq29yaXA9TZ8

AupAhpHa5mHnW0g6xHIEGiA2pBxfGix7MVwlyjNzWl24

CCDX6UmWYAEX3iS

(צילום: סוכנות תצפית)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו